mandag 5. juli 2010

Boblemoro

Aa lage sin egen saapebobleblanding er som blaabaer aa regne.
Vi laget vaar egen i dag bestaaende av en kopp vann og 2 ss oppvaskmiddel (hörte senere i dag at litt sukker i blandingen gjör susen!)

Vi brukte sugerör til aa blaase boblene ut av:) Det gikk greit og kom mange smaa om vi blaaste hardt og faaere store om vi blaaste forsiktig.
Ellers funker ogsaa cookiecutters til dette. Eller hendene.... Men da maa man ha et större kar aa ha saapeblandingen i!

Vi har blaast og blaast i dag, og det er fascinerende med disse boblene... Fargene, den utrolig skjöre og tynne hinnen som holder boblene sammen... (Her kan man snike inn en liten kjemitime paa sikt!)

Jeg syns det er akkurat like moro som barna!

Vi har hatt nytt besök i dag og JA, jeg har bakt igjen. HALLELUJA! Sitronmuffins. De ble helt OK, men ikke snoe pesielt aa skrive om hjem til mor.

Nok en veldig bra dag!

2 kommentarer:

siddisisalou sa...

Ha ha .... så kjekt dere har det !
Du har sikkert spansk tastatur og det har jeg også, men det ligger norske bokstaver der på lur.

Alt+a=å
Alt+q=œ
Alt+o=ø

prøv å se om det ikke stemmer på ditt tastatur også !

ELIN sa...

Moro med bobler ja - det er en stor favoritt blandt mine to små jenter om dagen også. De blåser og blåser he he. Ellers er dinosaurer også en hit for 4 åringer her. Tror hun kan mer enn meg om de nå :) Klemmer fra Elin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails