torsdag 17. februar 2011

Jeg er en isbjörnmamma

Da har jeg lest denne artikkelen om isbjörnmammaer. Og jeg er jo virkelig en av dem. Det er jo som aa lese om meg selv jo. En arctic monster mom!!

Jeg er jo virkelig av den oppfatning at barn skal ut i löpet av dagen og at laering foregaar den tiden man er ute er jo bare et pluss. Vi lager katapulter og gjör vitenskapelige forsök med hjemmelagde vulkaner, og i dag maa jeg innrömma at jeg googlet "eksperiment aa gjöre med snö". Fölge dyrespor er jo ellers en höydare i denne familien.

Og de faar gjerne komme hjem skikkelig dritne. Det er jo utrolig lettvint med disse vinterdressene altsaa. De er jo bare til aa spyle av og henge til törk.

Er du en isbjörnmamma??



Un article que he llegit diu que les mares norueges son unes mares ossos polars...

Sempre portem els nens afora per ensenyar-les coses. Mates, sciencies...
Desde quand son bebes, els portem a fora. A dormir quand fa graus blaus...
Volem que l'ensenyment es fa sota el sol, o molt sovint la pluja, a dintre el bosc, tocant fang, jogant amb aigua, recollint fruites del bosc, perseguint petjades dels animals.
Es perfecte quand els nens tornen a casa mes brut possible, amb fang a dintre les orelles.
No es deixa que els nens quexen sobre la roba. No existeix mal temps, nomès mala roba.
Tots els nens han de sortir CADA dia a jogar, encara quand fa tempestas de neu i fa molta fred.

Jo soc una mare exactament aixì i soc urgullosa de ser-ho! Pero no savia que era tant semblant un os polar.

I tu???

1 kommentar:

susan`s side sa...

Neimen, har dere kommet til Norge, så gøy da. Jobb hadde du vist fått også, grattis. Jeg er ikke så veldig isbjørnmamma, liker best vår og sommer jeg vet du.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails