søndag 3. februar 2013

Blanket fort






Jeg har lenge gaatt og tenkt paa at jeg ville anskaffe litt tepper, laken etc for aa kunne bygge hytter inne paa rommet til guttene. I gaar stakk vi innom en secondhand butikk her i Banyoles og fant billig laken...
Og kroker hadde vi, saanne med knallsterk teip som henger skikkelig godt fast paa veggen. Blir nok vanskelig aa faa av igjen... ja,ja, pytt saann. Et hus er da til bo og leke i.
Saa da var vi i gang med mekkingen av diverse smaa rom. Dette er förste vi lagde i gaar. Det ble brukt som museum og restaurant og kontor. Her er det bare fantasien som setter grenser.
Jeg syns det er helt genial og husker saa godt jeg likte aa installere meg under trappen hjemme hos mine foreldre og lage mitt eget lille hus der med dukkene mine.

Vi har faatt et gammelt laken til av bestemor og her tenker vi aa utvide med nye rom...
Dette er jo litt i Waldorf-filosofiens fotspor og jeg maa si jeg digger det. Er veldig mye bra lek i dette.

Saa, gi ungene noen gamle laken, tepper, puter, klesklyper, lyslenker, lommelykter etc... Lover deg de kommer til aa ha det kjempemore.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails