lørdag 17. oktober 2009

Vaar lördag!



Fy flate saa kaldt det var her i morges! Det er jo bare noen dager siden vi hadde piknik i parken og sökte skygge da det fremdeles var saa varmt. Men saa kom hösten saann plutselig!
Og paa hösten/vinteren er det vanlig her aa drikke varm, tjukk sjokolade:) Noe jeg saaklart setter stor pris paa.
Saa da inviterte vi over fetter Asis og co og spiste frokost sammen! Nybakte scones hadde vi ogsaa! Ungene lekte sammen og Adrià var ogsaa höyt og lavt.
Stakkars Asis som ble skambanket i barnehagen i gaar... 15 sekunder uten barnehagetantens overvaakende blikk.... En ganske saa aggresiv 2-aaring hadde altsaa bitt han 5 steder i ansiktet (skikkelig bitemerker), klort og deretter lagt han i bakken og sparket han i hodet... Det bar rett til legen med en ganske ille tilredt Asis. Opphovnet og blodig. Alle skrammer og bitemerker er heldigvis overfladiske og kommer til aa gro ordentlig innen kort tid.
Man blir jo helt sjokkert over aa höre at et lite barn kan ha saa mye aggresjon og faktisk ta det ut over et annet barn. Man blir ogsaa sjokkert over at slike ting faktisk KAN skje i en barnehage med personal som er der FOR vaare barn. Det er utrolig trist aa tenke paa at Asis laa der i bakken og bare maatte ta i mot slag og spark fra et litt eldre barn, mens ingen var der for aa forsvare han. Det gir taarer i öynene og haarene reiser seg paa armene da jeg skriver dette.
Det er helt jaevlig. Samtidig lurer jeg paa hvilket hjem og hvilke forhold dette andre barnet kommer fra... Man skal kanskje ikke dömme saa kraftig utifra én hendelse, men jeg har aldri hört om andre barn som saa "systematisk" har gaatt til angrep paa et annet barn.
Det blir oppfölgningssamtaler i barnehagen saaklart med foreldre til begge barn.
Det viktigste naa er aa sjekke at Asis ikke faar problemer med aa forholde seg til barnehagen og de andre barna der.

Etter at vi hadde spist lunch skinte solen og det varmet godt paa balkongen vaar.
Saa da ble det litt mer maling og tegning ute i solen. Jeg ser Marcus' artistiske evner i mer konkrekte tegninger. Det er saa moro og jeg smiler for meg selv da han viser meg hva han har laget!
Ha en herlig lördagskveld!



6 kommentarer:

Vigdis sa...

Helt sjokkerende å høre om den episoden i barnehagen. Og her går jeg og jubler for at vi har fått barnehageplass... skrekkblandet fryd, kanskje?

Ser iallefall ut til at dere har hatt en koselig lørdag. Jeg kan love deg at når det er kaldt her på morgenen, kan jeg ikke sitte i singlet på verandaen senere ;)

Ha en fantastisk lørdagskveld!

Fru Fly * Heidi sa...

For et koselig bord! Høres deilig ut med nybakte scones. Og så kjekke aktiviter, det er artig å se barna utvikle seg i forhold til kreativet!

Og for en vanvittig hendelse i barnehagen til fetter A! Det må være utrolig skremmende og veldig leit for begge barna, begge familiene. Helt enig med deg i at det går an å begynne lure på hva den lille gutten har opplevd...Håper de undersøker skikkelig.
Nå sitter jeg langt over leggetid her, er så vanskelig å komme seg i seng av og til. Men nå er det på tide, god natt:) Ha en herlig søndag! Klem fra H

Bine sa...

En 2-åring som har gjort dette??? Jeg blir sjokkert! Det er jo helt forferdelig, stakkars fetter A! :-(

Kan det være kaldt nede hos dere da? Vanskelig å se for seg :-) Varm kakao hørtes forresten godt ut - synd jeg er på diett, hehe! Men i desember skal jeg kose meg :-D

Yngvild sa...

Huff, det hørtes ikke bra ut! Jobber i barnehage og har aldri opplevd små barn så aggressive....Men en ting er sikkert, barn gjør mye de ikke aner konsekvensen av og man må derfor følge med på hva de gjør hele tiden i barnehagen. Syns likevel litt synd på den uoppmerksomme barnehagetanten, det skal ikke mange sekundene med uoppmerksomhet før noe skjer..

http://yngvild.weblogg.no

mona sa...

Sjokkerende å høre ja!! Stakkars liten :(

Jeg sier som Bine, blir det virkelig så kaldt der nede på høsten?? Hehe, ser for meg at dere har vinter som en norsk vår der nede...

Kathrine 'Glimt' sa...

uff... det er vel en hver forelders skrekk - at barna skal bli skadet i barnehagen. Eller at barnet ditt skal skade noen...
Dette hørtes jo unektelig voldsomt ut. :(
uff... trist for alle parter.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails