fredag 30. april 2010

Holder vi paa aa miste fantasien?

Her i huset leker vi mye imaginativt...(kan man bruke dette ordet paa norsk egentlig? "Paa liksom" er kanksje bedre?) Vi later som det er drager bak sofaen, i vesker, ja overalt. Vi hörer dem, lukter dem, snakker lavt saa vi ikke skal vekke dem etc.
I morges holdt vi denne leken gaaende med at det var en drage i skolevesken til Marcus. Og at den nok kom til aa slaa fölge til skolen. Da han kom frem ville han vise dragen til fröken men hun stod jo bare som et spm tegn og sa at nei, der var det jo ingen drage... Skulle sett ansiktet til M da. Han saa bare paa meg og sa at dragen ikke var der lenger... Da maatte jeg forklare fröken om vaar maate aa leke paa. Aha, jeg er jo saa kreativ fikk jeg til svar da.
Jeg syns det er saa viktig aa leke slik. Uten leker, bare fantasien. Jeg er redd barn i dag holder paa aa miste denne evnen litt i lekejungelen.
Mitt tips i dag er aa ta med barna paa en "late som" lek:)
Og skriv gjerne ned historiene etterpaa. Ofte blir de like gode som hvilke som helst barneböker!

2 kommentarer:

Fru Fly * Heidi sa...

Flott påminnelse! Noen ganger når jeg ikke vil/kan være med Marie å leke at vi 'skal i butikken med vognen, dukkene og pakkenellikene (fordi jeg f.eks. står med middagen) tror hun at jeg ikke skjønner at det er lek og sier; vi skal ikke butikken på ordentlig altså, vi skal bare late:) Heldigvis er hun begynt å bli flink til sånne leker og du har helt rett i at vi bør oppmuntre dem! Ha en fin helg med guttene dine! Klem H

ghada sa...


شركة نقل عفش بجدة
شركة غسيل مسابح بالدمام
شركة نقل العفش بالمدينة المنورة
ارخص شركات نقل العفش بالدمام
شركة غسيل الفلل بالدمام
شركة غسيل كنب بالدمام
نقل العفش بمكة
شركة مكافحة حشرات بالدمام
https://trello.com/jumperads

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails