mandag 18. juli 2011

Plukkfolket


Paa sommeren er vi helt ville etter aa plukke ting. Tror vi har en interesse litt sterkere enn de fleste naar det gjelder sanking.

Mens jeg har jobbet 3 netter paa rad... har mine gode plukkmedhjelpere klart aa blant annet faa dette i hus.
Ripsen er jeg litt overrasket over... Den vokser vel ikke noe saerlig vilt?? Det er nok svigerfar som har lusket i buskene til naboene tenker jeg.

I skrivende stund er de alle i byen og handler inn godt kjött fra kjöttbutikk som vi skal ha med sopp til, yummie.

Jeg er i fin form etter mine nattevakter og det er utrolig hvor lite sövn man kan klare seg med. De to siste nettene har jeg bare sovet fra ca 08-13... Men kjenner det vel i kveld.
Det har uansett vaert en fantastisk mulighet aa bli godt kjent med kollegaene mine. Masse skravlings og godisspising hörer med paa en nattevakt:)

3 kommentarer:

Inger-Lise sa...

Selvplukket ER jo det aller beste. Uansett om det er plukket i hagen, på slang hos naboen eller i skogen. Synes jeg ser svigerfaren din lusker i nabohagen.. thihi..
Vi skal på hytta snart. Blir spennende å se om vi finner blåbær og multer der allerede? Virker som om mange ting er tidlig modne i år.
Godt det gikk bra med nattevakt. :)
KLEEEEEM

Mariann sa...

Nattevakt høres ut som noe jeg hadde slitt stort med, imponert over at du klarer det så bra!!! Er sikkert gode penger også :) Blir det bare jobbings på deg i sommer? Håper du får litt ferie innimellom også. Vi er i Sverige og storkoser oss.. sommer og sol :) KLEM

Anonym sa...

selv om rips ikke vokser vilt kan det nok finnes andre steder enn akkurat inni hagen til folk ( men du har vel forklart til din spanske svigerfar at det er skille på tomtene selv om folk ikke har meter høye gjerder;-)
Rips er jo godt alikevel da!! Soppen ser uttrolig god ut, så godt blir det nok!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails