lørdag 1. oktober 2011

Herlig dag paa Flöyen



Fin utsikt over Norges fineste by fra Flöyen. Jeg har spesielle fölelser for denne byen.
Hit kom jeg som 7-aaring og det var her jeg skulle slaa rötter. Frem til jeg fylte 19. Etter det har jeg baade besökt og bodd i andre deler av verden, men Bergen vil alltid ha en spesiell plass i hjertet.
Familie, venner og masse minner knytter meg til Bergen.
Er saa glad at mine barn ogsaa faar oppleve byen som tross dritvaeret har MASSE aa tilby baade voksne og barn.
Vi bor paa öyen i bakgrunnen, Asköy.





I dag var det skikkelig Indian summer.
Skulle gjerne spart paa en engangsgrill fra i sommer. Men omeletter laget av mannen servert paa et stykke spleisebröd funker det ogsaa. Veldig godt faktisk og vi behövde proteiner for den lange turen vi hadde foran oss.



I aktivitetslöypen faar man hilse paa trollene. Det er snille troll og smiler baade tannlöse og med hvite perlerrender.
Her er det fritt frem aa klemme dem eller dra dem i nesen.



De er faktisk veldig fine og jeg syns det har vaert et veldig bra initiativ aa faa til en slik trollpark paa Flöyen. Det er fullt av dem og de staar enten paa bakken eller oppaa avhugde traer.

Marcus maa ha gaatt 5-6 km i dag og har ikke klaget ett sekund. Vi lekte gjemsel halve veien ned "tippetue" og der var det helt fantastisk fin granskog aa gjemme seg i.
Adrià var saa morsom naar han skulle gjemme seg... Da bare satte han seg ned i veikanten og tok hendene foran ansiktet... haha. Kjempegodt gjemt liksom!

Haaper alle har hatt en minnerik 1.oktober sommerhöst dag!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails