onsdag 5. oktober 2011

Mor og barn undersökelsen.



Hoppelek paa lördag morgen.
Fins det noe göyere enn aa hoppe og herje paa fysisk?

I dag har jeg brukt morgenen paa aa fylle ut mor og barn-undersökelsen. Den er omfattende og jeg bruker alltid lang tid paa den... Mange spm og ofte passer de jo litt, men samtidig ikke helt... Heldigvis fins det en kategori i svarspalten som heter baade/og.
Den bruker jeg ganske flittig.

Jeg syns undersökelsen er en bra maate aa faa i gang litt ekstra refleksjon over hvordan barnet ditt er. Men alle disse sammenligningene med andre barn er litt vansekelige aa svare paa da vi ikke har hatt barn fra barnehagen her hjemme ennaa. Saa noen spm hadde det nesten vaert greit om barnehagepersonalet hadde hjulpet oss aa svare paa.

Det er veldig interessant med barns utvikling. Det er fascinerende aa se hvordan de formes som personer og blir mer saeregne i personligheten.

Uansett hva det krysses av for er Marcus best akkurat slik han er! En fantastisk 5-aaring.

Og det som gleder meg mer og mer for hver dag som gaar er gleden over aa faa gaa i barnehagen. Naa syns han der er litt vemodig med fredager for da er det jo saa lenge til neste gang han skal tilbake...
Grunnen for at han har det saa bra begynner med E og slutter paa ....ira...!!
Han er helt frelst paa denne fagre langhaarete "gudinnen" og dedikerer sanger til henne som han dikter selv.

Smelt.



1 kommentar:

Vigdis sa...

Det er fascinerende å følge med på utviklingen ja. Og barnehagen? Hva skulle vi gjort uten?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails