torsdag 8. november 2012

Konkurranseinstinktet er sterkt

Her i gaarden har vi mye söskenfeider om dagen, pga konkurranser opp og i mente.

"Förstemann aa kle paa seg"
"du tjuvstartet..."
"jeg vant, ikke du-u""
"nei, det var JEG som vant, din dumming" (hvorfor maa de si saanne stygge ting til hverandre???)
"jeg har mer honning i yogurten enn deg"
"jeg har mer gröt enn deg igje-en"

Etc, etc.

Agh, jeg blir saa lei av disse konkurransene jeg. Kan de ikke bare vaer fornöyd uten aa maatte vinne hele tiden?
Og saa er det jo alltid en som blir lei seg og graater.
En periode var de ganske flinke aa "dele" paa seieren, men naa er de tilbake til superkompetitiv oppförsel med bare ett maal; aa vinne.

Saa kan jeg bare staa der paa sidelinjen og se paa og skrike ut  dette mottoet : «Det viktigste er ikke å vinne, men å delta, slik som det viktigste i livet, ikke er triumfen, men kampen. Det sentrale er ikke å beseire, men å kjempe bra.»

Er deres barn ogsaa konkurrenter???

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails