fredag 11. september 2009

Mr. Puppesjeik!

A tok IKKE flaske i kveld selv om hunger'n var stor... Til min store fortvilelse. Jeg maatte höre paa gallskriking en stund og forsökte legge meg nedpaa og lese bok mens Salva forsökte forgjeves aa mate med flaske...
Vel, man skal vel ikke ha saa store forventninger til förste forsök. Övelse gjör mester og vi fortsetter flasketreningen i morgen. Planen er altsaa aa gaa over fra pupp til flaske paa kvelden. Leste at dersom man tar et maaltid av gangen (altsaa fra pupp til flaske) kan det ta opp til et par uker aa venne barnet til den nye vanen...
Noen som har tips til hvordan overgangen kan gaa litt mer "smooth"????
Jeg gikk altsaa ut av rommet for at A hverken skulle se eller lukte meg..., men det gikk ikke saa bra likevel.
Saa ble det altsaa et fullt puppemaaltid for A likevel. Stakkars, han er jo som en liten puppesjeik; tror han raader over to fulle melketanker!
De er kanskje ikke de störste tankene i verden, men han jobber hardt for aa holde de i gang og sörge for at de aldri gaar tomme...
I morgen faar jeg kanskje surre et lite haandkle rundt hodet hans som en turban da det er matdags;) Haha!

3 kommentarer:

Inger-Lise sa...

He he he... Synes jeg ser melkesjeiken med turban! Har dessverre ikke noen tips, her tok begge gutta flaske med en gang. Eneste forslag jeg har er kanskje å prøve en annen type flaske eller flasketut??

Vigdis sa...

Her tar hun flaske, men ikke bestandig...og av og til bare tygger hun på den og smiler. har ingen tips, dessverre.

Mariann sa...

Hehe, godt du har litt humor oppi alt sammen. Jeg har jo hatt litt motsatt problem jeg da, at hun tar flaske lettere enn pupp. Men det jeg gjorde som hjalp kan du jo kanskje bruke motsatt. Jeg satt meg til i en god stilling, sørget for at puppen var klar og at melk var på vei, begynte å gi henne flaske og etter at den verste sulten var stilt vekslet jeg kjapt over til puppen og resten av måltidet ble inntatt slik... går jo ann å teste? Bare at du sniker inn flasken. Ellers finnes det visst tuter som ligner mer på bryst også...

Og tenk at om en uke er jeg i Girona.... nå gleder jeg meg skikkelig.

KLEM

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails