fredag 5. november 2010

Fredag

Tenk, Adrià suser rundt i bleien her. Sommeren er visst tilbake paa deltid. Skikkelig varme dager, men kjöligere i skyggen paa ettermiddagen.
Litt deilig da.

Jeg har vaert saa utrolig trött i dag, og klarte ikke holde bordskikkregel 1 om aa sitte ved bordet til alle var ferdige. Jeg slang meg paa sofaen mens de andre avsluttet.
Og det var moro aa höre paa dem:

Marcus: Si potet Adrià
Adrià: potet
Marcus: pappa, hörte du det? Adrià sa pooootet. Du maa höre etter pappa.

Marcus igjen: Du pappa, en annen dag da jeg og Adrià spiste frokostblanding satte vi skaalene paa hodet da det var melk igjen. Bare fordi det var moro.

(det var ikke moro, jeg var der nemlig og fikk rense haar for cornflakesrester og melkeskvetter).

Adrià hermer som tusan etter ord vi sier til han. Bortsett fra mamma, pappa, baesj og idiot kan han naamere potet, baat og kjeks.
Ellers snakker han utrolig mye og har lange samtaler med seg selv naar han leser böker.
Han er forövrig veldig opptatt av leksikon. Saanne barneleksikon med bilder og forklaringer.
Og om vi er paa biblioteket og jeg finner frem saanne böker som heter f.eks Roger 1 aar saa föyser han det unna. Saa barnslig da. Han er jo trossalt 1,5 aar jo.

Jeg og Marcus skal til Marcus bestekamerat etter skolen. Jeg skal vaere med og bli mer kjent med mammaen hans.
Hun er nok 10 aar eldre enn meg (ja, de begynner sent her...) og de venter paa et adoptivbarn först om 2 aar.

Ettersom Gil fylte 4 aar for en uke siden skal vi ta med en liten gave. Den er hjemmesnekret og er et memory spill med bilder av insekter. Noe jeg har printet ut i farger fra en nettside. Og saa har Marcus tegnet Gil og skrivd 4 paa. Det er pakket inn i et ark med en tegning av en klovn som vi lagde forleden.
Hjemmelagd er best, ikke sant?

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails