fredag 17. mai 2013

Gratulerer med dagen og hundebunad






17,mai'en her i Banyoles har vaert en fin en saadan. En ganske alminnelig dag bortsett fra at vi spiste blötkake til dessert.
I morgen skal vi feire med en haug nordmenn litt syd for Barcelona, gjett om jeg gleder meg da? Det er generalkonsulen som inviteter til hagefest og det skal vaere salg av pölser og iskrem, det blir leker og konkurranser for ungene og cava for de voksne!
Gleder meg saann til aa treffe andre i samme situasjon som oss, dvs nordmenn som har giftet seg med katalanere, faatt barn i utlandet, og höre hvilke historier de har aa fortelle.
Saa blir det litt godt aa snakke norsk ogsaa, jeg maa innrömme det. Jeg gjör jo det hver eneste dag til ungene saaklart, men det er annerledes aa snakke norsk med andre voksne.
Det blir ofte noen tenkepauser... maa jo grave frem ord fra langt der bak i bakhodet.

Men over til noe annet! Saa dette söte bildet av lille Susi i BT. Herlighet saa söt da. MEN, er det nödvendig? Jeg syns hunder faar mer og mer menneskestatus jeg. Naa har jeg aldri hatt hund selv, men skjönner at det er helt normalt at hunder gaar i hundebarnehage, bruker klaer, pusser tenner og bruker parfymer som merkene "Hot dog" og "kennel nr 5"...
Noen hunder stinker jo, saa akkurat det der med parfymen kan jeg stötte;)

Jeg tenker at saa lenge hundene ikke protesterer og viser ubehag er det kanskje greit. 

Hva syns dere?








1 kommentar:

Mammarie sa...

Onkelungen til H jobber på hunde-dagis i Sverige. Utrolig. Denne bunaden var jo kul da, hehe. Regner med det er et engangstilfelle. Mer usikker på om det er nødvendig å ta med kjæledyrene sine i 17.mai-tog i det hele tatt.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails