lørdag 25. mai 2013

Hva er det gode liv?

Naar jeg fortalte folk i Norge at vi skulle flytte tilbake til Spania sa de alle at jeg var saa heldig for det maatte jo vaere det gode liv!
Jeg svarte "ja, at det er sant, det er virkelig det gode liv".

Men, det gode liv kan vel absolutt leves hvor som helst i verden, ikke bare i Syden hvor det er deilig klima, gode viner og mat som er full av olivenolje og sunn for hjertet.

Saa, hva er det gode liv?

Jeg svarte ja paa spörsmaalet fordi jeg föler meg lykkelig  her, fordi jeg har et rikt sosialt liv, fordi jeg slipper aa bekymre meg og irritere meg over regndresser og stövler og om ungene har nok ull paa seg, fordi det er et mer "lettvint" liv paa mange maater, fordi jeg elsker sol og varme, men kanskje aller mest fordi det er her jeg har muligheten for aa fölge og virkeliggjöre en dröm, hvor min profesjonelle hverdag er like kjekk som fritiden, hvor jeg kan lengte like mye til en mandag som til en lördag.
Det gode liv for meg handler ikke om aa ha mye penger. Men om aa ha akkurat nok til aa gi ungene og oss som familie muligheter til aa gjöre ting som er viktige for oss. Vi har investert i telt og campingutstyr og tenker at dette skal gi oss mange fine opplevelser sammen utover vaaren.
Det gode liv er ogsaa aa ha tid til refleksjon, vaere spontan og ikke ha tiden sin bundet opp paa alle kanter med aktiviteter hit og dit. Ha tid til aa prate med nye mennesker og kjenne hvordan disse bekjentskapene beriker livet og bringer nye muligheter paa bane...

Hva er det gode liv for deg?
Og lever du det gode liv der du bor?










1 kommentar:

Sylvia sa...

Det er helt riktig, Heidi. Det gode liv....det kommer an på hva hver enkelt mener med det gode liv. Mange tror det er å leve i " syden" eller være millionær.
Bare man har det godt med seg selv, og kjenner at man lever i de termene man føler er riktig for seg og sine, D ET er det gode liv.
I dag har jeg levd det gode liv: hatt besøk av en venninne, vi har løst verdensproblemer. Sett at ungene mine trives og har det bra, og er sammen med venner. Hatt naboer innom på kaffe. Nå skal vi grille og spise god mat med vin til, men det fremdeles er varmt i været. For meg er DET det gode liv, nettopp nå.
God helg.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails