søndag 12. mai 2013

Söndag = familiemiddag!

Er det  bare jeg som syns ukene flyr avgaarde? Syns det er söndager hele tiden jeg.

Söndager betyr familietid og familielunch. Det teller sikkert for 90% av katalanerne tenker jeg.
Den der daten med familien som man ikke skipper, for ingen lager vel saa god mat som en mamma eller pappa.
Paella, typiske katalanske risretter, eller havets delikatesser....
Og crema catalana til dessert! Da er jeg i himmelen og sikret en stappet mage til dagen etter.
Det gaar jo lett et par timer ved bordet, men det er jo bare hyggelig aa plapre i vei med de beste svigerforeldre i verden, en svigerfar som ikke unnlater aa vise at han fremdeles setter saann pris paa et glass rödvin til maten og en svigermor som svinser mellom kjökken og spisestue mens vi andre spiser og prater i munnen paa hverandre.
Og for aa toppe stemningen har vi jo et par papegöyer som ogsaa liker aa höres og gjerne ler med, (ja da holder jo jeg paa aa le meg ihjel, for det er jo urkomisk at en papegöye ler saa hjertelig!).



 Ah, saa mett jeg er... dere ser jo dimensjonen paa crema catalanaen... suppebolle:)


Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails