mandag 31. mai 2010

Trenger du et middagstips?


Da skal jeg gi deg et sunt og enkelt et!
Spinatgrateng:)

Jeg hadde ikke lyst til aa starte dagen med aa handle i dag, isteden har jeg og A hatt hjemmedag. Og da ble det til at jeg maatte improvisere lunchen. Stakk hodet dypt inn i frysern og fant en pakke spinat. Mange halvfulle pastaposer ble brukt opp og bechamelen gjör seg nesten selv. Stekte 2 lök sammen med litt chorizo for aa gi litt ekstra god smak, her kan gjerne brukes bacon.
La den kokte pastaen nederst i formen, spredde over lök og chorizoblandingen, deretter helte jeg over bechamel-og- spinat-sausen. Litt mozarella hadde vi igjen fra fredagens pizzalaging og den fikk gjöre susen paa toppen. Inn i ovnen noen minutter for gratinering og VOILA, ferdig.

Ungene gir tommelen opp for denne retten. Og de spiste masse spinat. Saa naa faar jeg to stk "skippern" her hjemme!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails