fredag 18. juni 2010

Barns kreativitet

Marcus imponerer meg. I dag har han laget sitt förste ordentlige kunstverk. Og det sier 6 altsaa. Det skal faa henge paa hedersplass i stuen. Paa den veggen hvor min venninne feng-shui konsulenten sa at vi skulle ha elementer som minnet oss om kreativitet.
Den veggen har vaert helt tom til naa. Jeg tror den bare har ventet paa dette öyeblikk. At lille kunstnerspiren Marcus skulle faa komme opp av jorden og briljere med sitt mesterverk.

Bildet faar vises naar det har kommet paa plass.
Men jeg sier bare la barna tegne masse i denne alderen, altsaa 3-aarsalderen. Da har de en helt fantastisk strek. Det er ikke perfekt, men dog saa perfekt likevel. Bulkete streker og skjeive rundinger, uproporsjonale former. Jeg bare elsker det jeg.

4 kommentarer:

Lykkemamma sa...

Fantastisk! Her hjemme har vi også et par kreative øyeblikk som er på veggen!

Svømmebasseng i hagen ja.. Det er vel bedre enn en gressflekk? For meg som sitter innendørs å hører på regnet og blåsten utenfor føler hvertfall det ;-)

Tusen takk for kommentar ang huskjøp! Jeg er så spent!

GOD HELG!

Klem fra Marlen

Fru Fly * Heidi sa...

Herlig! Helt enig med at det er ekte kreativitet og fiiin pynt på veggene. Marie er akkurat i startgropen med å få til å tegne litt figurer, det er nydelig og fascinerende! Ønsker deg og dine en super helg! Klem H

siddisisalou sa...

Helt enig. Du vil ikke tro alle de tegningene jeg har tatt vare på fra da ungene var små. Tar vare på de selv etter x-antall flyttinger, og synes de bare er helt herlige. Mine unger hadde også noe vi kalte for malebøker, der de skulle fylle inn med maling ..... helt nydelig !

Vivian sa...

Det blir endel tegninger og sikkert mange flere skal det bli. Moro at du henger noe på veggen:) Blir gøy å se.
Ha en fortsatt god helg.
Klem Vivian

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails