tirsdag 11. november 2008


Har vaert barnevekt i dag for lille Asis! Det er foerste gang jeg har vaert helt alene med han, men snillere gullunge skal man lete lenge etter. Bortsett fra Marcus da saaklart:)
Han var helt fortrolig med aa vaere med meg fra foerste oyeblikk. Jeg spilte norske barnesanger for han og sang med. Og saa leste vi myk toybok! Helt til Marcus og Salva kom tilbake fra barnehagen og det var lunchtid for Marcus. Da var tydeligvis ikke Marcus helt fornoyd med at det var Asis som satt paa fanget mitt og dermed ville han sitte der ogsaa...! Saa jeg hadde plutselig dobbelt opp. Marcus sa hele tiden "mama mio" som betyr min mamma. Bare saa Asis skulle vite det liksom:)
Det var litt "sjokk" aa plutselig vaere i en situasjon med to barn paa denne maaten. Det er jo slik det kommer til aa bli om ikke saa altfor lenge... Men haaper Marcus legger noe av sjalusien og oedipuskomplekset paa hyllen til den tid!
Etter dette fikk Asis verdens graateatakk og skrek for fulle lunger i sikkert 15 min... Og hva visste vel vi om hva som "feilte" han. Var det tid for soving eller mating?? Eller kanskje han bare var sinna? Heldigvis var mamman like rundt hjoernet og kom og fikk roet ned gullgutten foer vi soerget for hans livs tids traume... I lopet av hans 6mnd har jeg aldri hoert gutten skrike slik. Men vi taaler da en troekk og har ikke latt oss skremme av dette! Haaper ikke han har det heller!

Jeg var selv paa jordmorkontroll i gaar og alt staar visst perfekt til med lille knoettet. Jeg veide naa 7 kg mer enn initialvekt... Det gaar nok mot en repetisjon av Marcus-graviditet.... Hmm, hoerer jeg 18 kg? Haaper inderlig ikke det...Men enn saa lenge ligger vekten bare paa magen saa jeg skal da ikke klage.
Er fortsatt flink aa gaa masse tur og torsdag som kommer skal jeg begynne med prenatal trening hos Kaisa! Blir kjekt aa treffe andre kommende moedre ogsaa:)

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails