tirsdag 9. desember 2008

Ah, desember med sin sykdom...

Saa var det min tur ut... Hele dagen har jeg ligget i sengen med mageverk og ryggondt og ellers vondt i hele kroppen; influensaliknende greier... Natten var ikke spesielt kjekk heller med rare droemmer og stadige oppvaakninger. Hadde ingen apetitt denne morgen, men ettersom jeg hadde avtale med laboratoriet om blodpreovetakning for graviditeten, maatte jeg spise frokost... Da jeg kom dit bad de meg tom drikke en forferdelig soet ekkel drikk foer lettere aa kunne maale blodsukkeret. Den fikk meg nesten til aa spy, og med alle andre symptomer jeg hadde paa dette tidspunkt fikk jeg lagt meg ned paa en benk og ble liggende der 1 time til det var tid for aa ta proevene. De trodde saaklart jeg var riktig daarlig som laa der, men sannheten er at om jeg hadde reist meg hadde jeg sikkert gaatt i bakken... 4 netter uten aa sove noe saerlig har satt sine spor...
Tok ogsaa M med til legen igjen i kveld for aa sjekke opp hans tilstand. 5 dager med feber skal sjekkes opp i. Legen kunne hoere en litt rar lyd paa venstre lunge og for aa vaere paa sikre siden gav hun oss antibioitika. (Marcus' 1. kur!). Saa naa blir det medisinering hver 8.time neste uken.
Men da regner jeg med vi skal klare aa holde oss friske over julen....! Haaper, haaper:)
Det gaar ogsaa mye magesyke naa, legekontoret var fullt av syke barn, stakkarsene, det var litt skriking og sutring saaklart.
Mens jeg har vaert daarlig og ligget mye stille har babyen i magen hatt fest! den har sparket saa aa si hele dagen! Saa han er vertfall ikke paavirket av min tilstand! Det er kjekt aa kjenne saa mye liv!
Ellers fikk jeg en liten flashback fra foedselen med Marcus da det verket sann i magen og liksom straalte bak i ryggen i dag da jeg foelte meg daarlig. Det var ikke noen hyggelig smerte akkurat:)
Heldigvis har jeg ennaa 3 mnd paa meg til aa lade opp til foedselen!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails