lørdag 23. oktober 2010

Spennende nyheter

Jeg sovnet för Salva kom hjem i gaar kveld, men det ble en desto mer spennende frokost i dag...
Nyheter fra la grande ciudad Sevilla.
Det er jammen spennende saker paa gang for Salva. Denne forskningsverden er full av mulige eventyr for dem som vaager. Fremtiden vil vise om det i det hele tatt er gjennomförbart med familie og barn.

I mellomtiden har vi tenkt aa flytte et annet sted... Nemlig NORGE!!!!

Ja, vi er naa mer seriöst i gang aa lete etter jobber og steder aa bo... Shit, jeg har sommerfugler i magen bare jeg skriver dette. HJELP:)
Det er et stort steg, men vi ser först og fremst paa det som et lite eventyr. Tanken er aa komme tilbake hit hvor vi liker oss saa utrolig godt.

Vi tenker litt slik at det er naa eller aldri. Mens barna er smaa og fleksible, ikke har faatt for gode venner eller knyttet seg for mye. Og det er naa de laerer spraak saa lett. Jeg vil jo at norsken skal sitte spikret, baade forstaaelse og evne til aa uttrykke seg selv. Salva har godt av aa terpe litt paa norsken selv han;)

Saa, da spör jeg dere! Hvor er beste stedet i landet aa bo?!
Med tanke paa at jeg skal tilbake til min jobb maa jeg bo i naerheten av et sykehus.
Og Salva helst i naerheten av en skog!

(watch out, we might come to a house near you...!)

12 kommentarer:

Stine sa...

Fredrikstad er byen min!! Nærme til havet... Marka like ved... Ikke alt for stor by, men allikevel en by... Nærme til sverige, enkelt å pendle til Oslo om man vil... Også har vi fått rygge som har flyvninger til Spania! En kan bo i byen, eller 10 min fra sentrum å føle at man bor på landet!! Hihi, der håper jeg at du fikk noen tips! Vet ikke hvor i landet du er fra fra før jeg, men familie og venner trekker vel kanskje litt det også! Så moro med Norge for en stund da!! Sitter her å savner hverdag med familien hjemme, men nyter også livet ute... Ikke lett å ta valg for fremtiden!! :)

Pia sa...

Kongsberg har skog og sykehus;)

Gunn Beate sa...

Svelvik, min venn! :)

Jeg bor med sjøen foran meg og marka bak meg, her er det sørlandssommer og hvit vinter!

Sykehus har vi 25 minutter unna (Drammen) og 35 minutter unna (Tønsberg) og 45 minutter unna (Oslo).

http://129.vgb.no/2007/05/27/nib-svelvik/

Velkommen ;)

Spennende tider i vente!!

ELIN sa...

Wow, så spennede. Så morsomt at dere vil til Norge. Her er det jo utrolig masse fine plasser, det spørs jo om dere vil ha en stor eller liten by. Abefaler gjerne Østfold jeg da. Det kommer stort nytt sykehus på Kalnes, kort vei til både hovedstaden og vårt naboland Sverige :) Lykke til med letingen. Klemmer fra Elin

mona sa...

Oioi, så spennende!! Hvilken utdannelse har du? Ble litt nysgjerrig nå, siden jeg ikke har fått det med meg før :)

Dere vil vel kanskje bo i nærheten av familien? Eller så er det jo mange fine steder i nærheten av Oslo. Her er det jo lett å komme seg direkte til Spania, og så har vi fint klima i forhold til mange andre steder i landet. Men hvis dere vi ha det mer eksotisk, så er det jo mange fine steder lenger nord i landet også! Jeg har bodd litt rundt omkring i landet, og har trivdes godt alle steder. Eneste er at da jeg bodde i Lillehammer, så savnet jeg nærheten til sjøen.
Lykke til med alle planene! Blir spennende å følge fortsettelsen :)

Størstepia sa...

Jeg som østfolding slenger meg på både Stine og Elin - vi er heldige her i Østfold med så mye variert natur, havet, nærheten til Sverige, Oslo, stort nytt sykehus blir bygget (og åpner snart) og av flyplasser så er vi i nærheten av Rygge, Gardermoen, Landvetter og Torp.
Lykke til uansett hva dere velger, så spennende!!
Gleder meg til å høre om planene deres videre!

Klem fra størstepia

Gunn Beate sa...

http://www.careerjet.no/jobber-helsevesen/buskerud-111685.html

;)

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object;jsessionid=4ED8DE65571E7124352C59B0EB4DB94D?finnkode=24884498&sid=sid/2010/10/23/22/xz0471287865622516y

Det er nabohuset vårt ;)

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object;jsessionid=4ED8DE65571E7124352C59B0EB4DB94D?finnkode=23321907&sid=sid/2010/10/23/22/xz0471287865622516y

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object;jsessionid=4ED8DE65571E7124352C59B0EB4DB94D?finnkode=23669146&sid=sid/2010/10/23/22/xz0471287865622516y

Åssen jobb skal jeg finne til Salva? ;)

Inger-Lise sa...

Oj oj.. Så spennende. Så gøy!!! Gleder meg på deres vegne for det virker som om dette er noe du har hatt lyst på lenge. :)
Vi har både skog og sykehus i Oslo, og dere er HJERTELIG velkommen hit!! :)
God jakt etter jobb og bolig!! Håper dere finner det perfekte stedet som passer for hele familien.
KLEM

Gunn Beate sa...

Hehe, jeg skal tenke på den... Håkon er jo et studie i merkelige pattedyr, han kan få kikke litt på ham, særlig mellom 0500 og 0730.

Mammarie sa...

iiih! Kjempespennende!!
Håper det går i boks :)

Guro sa...

Levanger vel!! :D

Vi har sjøen like ved (Trondheimsfjorden) og fjellet er også naboen vår. Masse, masse skog (Norske Skog holder jo også til her faktisk) og Sykehuset Levanger er en fin arbeidsplass! I tillegg er det bare 40 min med bil til Værnes, og en time til Trondheim.
Maaaange fine turstier rundt overalt, sentrum er ikke så alt for stort, men vi har høgskole her (blant annet lærer, førskolelærer, sykepleier, ingeniør osv) så det er masse liv likevel :)

Og ikke minst, for vinterentusiaster så er Åre bare 1,5-2 timer unna med bil :)

Kom, kom! :)

Irja sa...

Tromsø er perfekt! Naturen og skogen er overveldende fantastisk! Sykehus har vi også;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails