mandag 1. juni 2009

Herlige venner er alt!

I dag har vi vaert i en liten landsby som heter Santa Pau som ligger litt oppi hugget fra der vi bor. Ca 1/2 t kjoering. Det er en middelalderlandsby som er veldig godt bevart med en stor borg midt i gamlebyen. Det er bare saa idyllisk saa man faar nesten gaasehud som Siw sier:)
Det er sant. Katalonia har saa utrolig mange flotte steder aa by paa og jeg tror ikke mange nordmenn er klar over mangfoldet som fins her. Strender, fjell, storby, utrolig mye god mat og god vin. Mange tilbud av ulike aktiviteter. Et av verdens beste dykkersteder fins paa Costa Brava ogsaa. Jeg foeler det som et privilegie aa bo paa et saa "rikt" sted med veldig fordelaktig klima i tillegg;)

M har funnet en slags lekekamerat... og poserer villig ved hans side!

Adrià ser da overlykkelig ut over aa vaere i Siw og Jon-Ares varetekt;) Siw har paa seg sjal som hun fikk i forsinket bursdagsgave. Det er soett i graatt og rosa, litt rocka samtidig som det er soett. Tror jeg maa ut og kjoepe et til til meg selv etter aa ha sett saa fin hun ble i det!!

Siw og jeg har vaert venner siden jeg flyttet til Bergen som 7-aaring. Vi har holdt sammen naa i over 20 aar og jeg er saa GLAD for at jeg har henne saa naer. Vi sees jo mindre naa men det er alltid det samme gamle da vi treffes og det setter jeg saann pris paa. Hun er ogsaa gudmor til M og de har saa god tone sammen. For ikke aa snakke om J-A som ogsaa vet aa vinne Marcus gunst med sine sprell;)
I morgen drar de videre paa egenhaand foer de kommer tilbake i slutten av uken og tilbringer de siste dagene sammen med oss igjen.



Et kyssebilde ved en fantastisk rosebusk i Santa Pau!! Det ble visst litt saann "sandwich" dette... Stakkart A i midten! Lille "pakken" vaar med to bein...

Akkurat naa er Siw og J-A paa trilletur med A rundt innsjoen. M ligger og hviler og S har dratt paa jobb for en stund siden. Det er veldig varmt naa og jeg vil foreslaa en liten tur til innsjoen med badetoy og leskende drikke i kurven naar de er tilbake. Hva er vel bedre enn et forfriskende bad i ettermiddagssolen???
I kveld tenker jeg focaccia, pestopoteter og en deilig salat... yummie!

Haaper dere nyyyyter fridagen!

2 kommentarer:

mariann sa...

Ser og "høres" ut som dere har det helt fantastisk om dagen :o), blir glad av å lese. Jeg er litt kokt hummer idag etter en dag uten solkrem på stranden....Klem fra "svima"

Vigdis sa...

Så deilig med besøk hjemmefra! Misunner deg virkelig de dagene dere har. Her har det bare vært drittvær de siste ukene...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails