mandag 11. januar 2010

Dagens runde

Kl er saavidt halv elleve og jeg har allerede rukket aa besöke sikkert 6 butikker for aa faa hjem det vi trenger til dagen. Smaahandling er stikkordet naar man bor i Spania. Maa bare i den butikken, for der har de det beste brödet. Og paa den andre bakern har de gjaer... Og frukten maa jo saaklart handles i fruktbutikken, gaar ikke an aa handle frukt og grönt paa supermarkedet, nei fysj.
Og kyllingen hos slaktern!
Saa slik har altsaa morgenen gaatt med i dag. Tror A skjönte at dette ikke kom til aa bli lekemorgen for han, saa han tok seg likesaagreit en timeout. Ligger som et slakt i vognen her mens jeg drikker herlig morgenkaffe og gofler dödsgode havrekjeks jeg lagde i gaar kveld mens husbonden saa fotballkamp.

Skulle egentlig hatt koselig jentefrokost her i dag, men biltröbbel satte en stopper for det... Ikke vaar bil denne gangen heldigvis:)

Maa bare vise den herlige oppskriftsboken jeg fikk til jul i aar. Eller dvs; som de hellige 3 konger brakte meg:)

Den er herlig naiv og jeg har allerede skrevet ned havrekjeksene... Med fineste haandskrift. Tenker laereren jeg hadde i 4.klasse skulle blitt sinna da jeg ikke har taket i det hele tatt paa lökkeskrift, men jeg har vertfall klart aa faa bokstavene i mer eller mindre samme str og saa staar de ganske beint...

Ha en riktig herlig mandag.
Jeg lurer paa hva jeg skal ta meg til naar A sover og ingen andre er hjemme.... Dette er UVANLIG :)


3 kommentarer:

Inger-Lise sa...

He he.. Kreative du kommer nok på noe å bruke tiden på! ;)
Her har jeg slengt med på soffaen mens L sover, ble litt lite søvn i natt. Tror storebror sliter med litt mareritt for tiden, og det var bare mamma som funket... Ja ja.. Men om du fortsatt er rådvill på hva du skal bruke tiden på så del gjerne på havrekjeks oppskriften, og nyt stillheten. ;-) KLem

DUNNISMoR sa...

Hei, hei!
Ja, skulle gjerne hatt ei god oppskrift på havrehjeks:)
Er det ikkje litt deileg å kjenne at du har tid til overs..?
Eg har sove godt frampå i dag...sovna seint og sove elles dårleg, men godt å kunne ta det litt att, då. No skal eg berre vakne skikkeleg...få i meg litt kaffi, tenker eg. Her i heimen er det nok å ta tak i...både i skuffer og skap, for ikkje å snakke om dei to stappfulle bodene...vel dei to sistnevnte må nok vente til våren, vert for kaldt å rydde der no. Det har heldigvis vorte mildare her i Bergen -6, så no kan minstmann vere ute også...15 minus vart nok litt i kaldaste laget.
Du får ha ein fin dag!
Klem

Pia sa...

He he, skrifta var da riktig så flott...
Må da være deilig å ha litt tid til overs, bruk den på å slappe av og kose deg!
Ha en flott dag!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails