fredag 22. januar 2010

Lykketanker

I gaar satt jeg og Salva leeenge og snakket om meningen med livet. Om jobber og selvrealisering, lykke og livet med barn.

Det er saa mye aa vaere glad for i livet som herlige barn og en snill mann. Jeg er virkelig takknemlig for disse tingene og vet at mange misunner meg for det. Og ikke minst at vi er saa heldige aa bo paa verdens beste plass. Et sted vi alle elsker, som byr paa saa mange muligheter og med et utrolig godt klima som for det meste byr paa masse sol:)

Lykke er et komplekst “konsept”. Det handler om aa vaere tilfreds med det man har, ikke ta ting for gitt. Jeg opplever mye kjaerlighet rundt meg! Uten det hadde livet vaert fattig. Men lykke handler ogsaa om selvrealisering og personlig utvikling. Og der föler jeg ennaa at det mangler litt för jeg er helt tilfreds. Jeg kaller det min egen lille 30-aarskrise…Hvem er jeg og hva vil jeg, hva vil jeg oppnaa rent karrieremessig? Jeg har jo en utdannelse, men lurer litt paa om det egentlig er helt meg? Har jo en kreativ side jeg skulle önske jeg kunne jobbe mer med…

Mange tanker rundt dette. Det er jo saa viktig aa holde paa med det man liker, er det ikke? Noen vet jeg jobber for aa fa raad til det de liker paa fritiden. Det er jo ogsaa en vei aa gaa. Men litt trist ogsaa naar man tenker paa hvor mye tid man bruker paa jobb?! Jobber man mindre har man jo mer tid til det man liker, men samtidig mindre penger til aa gjöre det man liker.


Er du der du virkelig skulle önske du var? Var det vanskelig aa finne veien dit?

P1030867

2 kommentarer:

Pia sa...

Hmm, jeg er ikke helt sikker på at jeg har funnet ut hva jeg vil bli som voksen. Og jeg er snart 40.... Men jeg trives med livet, har en flott familie, og har det bra! Så får vi se om jeg har samme jobb om ti år som den jeg har nå....
God fredag!

mona sa...

Ah, vanskelig det der ja. Jeg vet jeg har valgt riktig utdannelse, og er kjempefornøyd med å være sykepleier. Men når det er sagt, så er jeg ikke 100% fornøyd med den jobben jeg har i dag. Samtidig så er det en del fordeler ved den jobben, som jeg sannsynligvis mister hvis jeg finner en jobb som er mere spennende. Derfor grubler jeg litt for tiden, men blir nok i den jobben jeg har en stund til..
Håper du finner noe du brenner for!! Jeg mener ihvertfall at det er viktig å trives i den jobben man har.

Jeg vil tro at man kan se norge rundt på netttv etter at det er sendt på tv ;)

God helg til dere!
Klem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails