fredag 22. januar 2010

Fredagskveld…. alene.

Ungene mine er virkelig de enkleste i verden aa legge. De kan ha krabberace i gangen 5 min för de gaar til sengs, men da de ligger godt under teppet og mamma har sunget om trollene i fjellet, da er det ikke lenge för Jon Blund kommer paa besök.

Vi har alltid vaert ganske gjerrige med tanke paa vaar egen sövn og det har vaert veldig viktig for oss at barna fikk gode sövnmönstre fra de var smaa babyer. Det syns jeg vi har lykkes bra med. Vi kjörte Estivill-metoden (mulig den heter noe annet i Norge? Den hvor man gaar inn med jevne mellomrom og bare prater med barnet, forsikrer det om at man er der etc) et par kvelder med begge to og etter det har det vaert null problem. Det er virkelig helt luksus da jeg forstaar hvordan utrolig mange smaabarnsforeldre sliter med nettopp nattesövnen. Jeg hadde ikke vaert menneske jeg om jeg bare sov 5-6 timer paa natten…

Naa er Salva ute og öler med kompiser! Det unner jeg han virkelig. Det er jammen ikke ofte guttene samles lenger. Jeg skal ta meg min tradisjonelle fredagsdrink St.Miguel og kose meg her alene jeg! Blir jo nesten helt satt ut av aa vaere alene… Hva skal jeg ta meg til???! Oj, denne friheten vi lengter saann etter og naar vi har den, ja da sitter vi jo bare aa venter paa at familien skal komme hjem igjen;)

Ha en riktig god natt!
DSCN2996 Her er lille mynteplanten i balkongkassen som har overlevd vinteren og strekker seg opp mot nye vaarlige solstraaler. Gjett om jeg ble glad over gjensynet. Jeg ♥ mynte!!

 

 

4 kommentarer:

Inger-Lise sa...

Så deilig med bra leggerutiner og god nattesøvn. Kasper har alltid vært grei å legge og har sovet godt (han sover nesten alltid 12 timer uansett når på kvelden vi legger han. I tillegg er han b-menneske som meg, så kan elsker å strekke seg om morgenen og bruker tid på å våkne). Så selv om vi VET at vi er heldige fordi vi ikke kjenner noen andre med barn med den evnen, fikk vi litt sjokk når Lauritz kom og var helt motsatt. Han bruker tid på å sovne og finner ikke den dype søvnen før langt på natt = vi må putte inn smokken mange ganger hver kveld. Dessuten er han ping-lysvåken med en gang om morgenen og gjerne tidlig om morgenen! *gjesp* Men sånn er det, barn er forskjellige, og vi nyter at vi stort sett har bra netter og greie legginger.
Kasper har hatt noen runder med mareritt i det siste som har ødelagt noen netter, men alt går i faser og snart er han forhåpentligvis over det!
Tror forresten vi kaller den metoden "Ferber" her i Norge.
Så fint du hadde skrevet om lykke og kjærlighet under! Ble glad av å lese de fine tankene dine! Det er det noe av det beste med bloggingen, all positiv energi og godhet i bloggene som en kan suge til seg og bruke som påfyll i hverdagen. Selv driver vi med litt fremtidsplanlegging. Håper å finne en bra løsning for oss alle på høsten, det var det jeg hadde møte på jobben om!
Oj, dette ble langt. Ønsker dere en gooood helg! Håper forresten hjemme-alene-kvelden din ble bra! ;) Klem

Vigdis sa...

Så bra de har gode sovevaner :)
Her går det som regel veldig bra å legge prinsessa. I dag var hun duppetrøtt, etter å ha vært våken hele dagen med unntak av en formiddagslur på bare 40 minutter...

Kanskje godt med en alenekveld også? Jeg har mannen hjemme, men har tilbragt mesteparten av kvelden på hobbyrommet. Har ryddet og fått på plass en del ting, og laget noen kort til bursdagsgaver som skal sendes i posten i morgen.

Ønsker dere en fin helg!

Vigdis sa...

bare en ting til, kreative du:
award til deg hos meg :)

Mariann sa...

Hallo på lørdagen :)
Håper natten ble fin!!! Det har ordnet seg med strømmen her :) Jabbadabbadooo, så nå kjører vi på!
Nå holder vi på å pakke ned kjøkkenet og jeg snikblogger... kommer sterkere tilbake. KLEM (ps: ingen konkrete jobbplaner)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails