tirsdag 13. oktober 2009

After school english og om aa si adjö!

1 gang hver uke blir mitt hjem forvandlet til barnehage. Det er den dagen jeg underviser 5 barn i engelsk. De er mellom 3 og 5 aar gamle og har bevisste foreldre som vet hvor viktig det er at starten paa engelskundervisningen blir lystbetont og at barna henger med fra "början".
Saa altsaa, mentalt godt forberedt gaar jeg til skolen og henter hjem ikke bare mitt eget barn, men en hel liten barnehage... Det föles vertfall slik da jeg ikke er vant til aa ha oversikt over saa mange barn paa én og samme tid...
Jeg vet ikke om det er iveren etter aa laere engelsk eller bare gleden over aa faa grafse og ta for seg av et annet barns leker som staar i hodet paa dem da de tripper som noen sultne hunder utenfor dören vaar da jeg setter nökkelen i hullet. Og da dören aapner seg bare ruser de inn i vill jubel og drar ut hver eneste lille ting fra boksen med det rare i, för jeg har rukket aa ta av meg skoene...
Det er liksom litt sann "after-school" over det hele. De er helt rusa paa Marcus' leker og saa höye at jeg maa jo opp til maanen for aa hente dem ned igjen.
Men jeg insisterer og noen nye ord paa engelsk sniker seg inn i hjernebarken for hver gang. I dag laerte de vel vertfall I'm sorry ettersom de drar hverandre i haaret etc og pent fikk be om unnskyldning paa engelsk!
Et spm jeg fikk svare paa like mange ganger som det var barn tilstede var hva som feiler buksene mine!
Joda, det er en av yndlingsbuksene mine, Nudie. og har vaert med meg saa lenge naa at det er vanskelig aa kvitte seg med dem... Men alt kommer jo til en ende.
Det er nok dags aa ta adjö.

Marcus STRAALTE mildt sagt i dag da han skulle si hadet til meg paa skolen. Han gikk inn uten problemer og jeg var stolt mama som gikk smilende hjem:) Saa herlig!

Önsker alle gode der ute en herlig kveld. Vaar lille A er 7 mnd i dag og er sötere enn noen gang!
Vaare favvogutter, som vi elsker dere!

4 kommentarer:

Inger-Lise sa...

Gratulerer med 7 mnd! Kan ikke fatte og forstå at det er blitt så lenge siden allerede... Skjønner det åles fremover hos dere også. Her har jeg nyt å kunne ha porten til trappen åpen på dagtid når storebror er i barnehagen, men det er det blitt slutt på med en sprell-makrell-meitemark på gulvet! :-)
Nå skal jeg stupe i seng. Nattaklem

Fru Fly * Heidi sa...

Du har mammadalter du også ja:) Skjønner at det kan være slitsomt, det blir jo mye mindre avlastning enn det kunne ha vært. Samtidig er det koselig at du får masse kos:)Grattis med 7 måneder, tenkt nå er han ikke baby snart! Utrolig hvor fort utviklingen og tiden går! Eller jeg synes det føles som begge deler på en gang; jeg føler at jeg alltid har hatt barnet mitt, samtidig som tiden flyr:)

Veldig fint å høre at det fremdeles går fint med skolegutten din! Høres slitsomt ut med den gjengen med hjem, men sikkert litt artig! Kult at foreldrene ser behovet for, og vil at barna skal lære engelsk! Klem fra Heidi

Vigdis sa...

Gratulerer med syv mnd! Tida flyr så fort...Jeg synes ikke det er lenge siden prinsessa var dobbelt så gammel som A, og nå tar han henne snart igjen ;)

Tenker meg det er liv med alle barna, men det er sikkert kjempeskøy også. Kos dere!

Marie sa...

Hei toeffa!
Ja, det syns jeg du er! Saa mange barn i den alderen! Faar du dem til aa sitte ned og laere, eller blir det mer "lek og laer"?
Det er jo saa lett for barn aa laere nytt spraak, absolutt beste alderen aa gjoere det paa! Keep up the good work! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails