fredag 16. oktober 2009

Lekepose!



For noen uker siden kjöpte jeg billig jeansstoff paa markedet her i Banyoles. Da visste jeg ikke helt hva jeg skulle med det, men noen tanker tok form etterhvert.
En lekepose hadde vaert smart aa ha. Naar vi gaar i parken for eks og jeg ikke vil at A skal krype rundt og tygge paa alt mulig dritt som ligger paa bakken. Saa kan han heller sitte paa denne posen samtidig som han leker med lekene som ligger inni (jeg vet jeg er litt optismistisk naa... gutten krabber jo faktisk og liker ikke aa sitte stille saa lenge...) Eller naar vi gaar paa besök til venner som ikke har barn. Det er jo begrenset hvor mye leker som faar plass i stellevesken.
Saa naa har jeg altsaa tatt meg bryet aa sy en lekepose for haand. Det var enkelt, men tar saaklart litt mer tid naar man ikke har symaskin.
Man tar altsaa to stykker like store rundt stoffbiter og syr sammen i kanten fra vrangsiden. Deretter vender man töyet og syr en ny söm litt innenfor den ytterste. Ca 2 cm. Det skal vaere plass til et baand aa gaa gjennom denne "kanalen". Siden min pose er ganske stor har jeg laget 4 aapninger for aa dra ut snoren som er trukket gjennom dobbelt (noen som skjönner!?)
Som dekorasjon har jeg klippet ut figurer i filt. De ble jo ganske kule syns jeg. Har tenkt paa aa slaa til og lage veggdekor i samme stil. Da bare fester man litt kitt paa baksiden og vips har man hjemmelaget og BILLIG og original veggdekor paa 1-2-3.




Update:
Da har vi vaert ute en tur og prövd posen! Det gikk finfint! A satt og lekte der en liten stund för gresset utenfor ble FOR fristende:)
Haha, det enkle er ofte det beste!

Hey, mamma! Hvor er solbrillene mine?

6 kommentarer:

mona sa...

Så flink du er!! Kjempefin var den. Og superfine figurer du har laget og festet på. Tror det hadde gjort seg som veggdekor ja.

Inger-Lise sa...

Det var både fin og praktisk! :-) Mamma laget faktisk noe lignende da vi var små. Vi hadde en til lego, en til duplo, en til brio osv. Så kunne vi super enkelt leke i stua eller hvor enn vii ønsket og på 1 min kunne vi rydde unna alt! Hver pose hadde egen knagg på lekerommet. Egentlig en fin måte å lære barn å rydde på! ;)
Ha en strålende helg. Klem

Fru Fly * Heidi sa...

Den var supertøff!!! Digget figurene! Jeg bruker også mye ullfilt og fleece til dekor, det er kjempegøy! Har ikke tenkt på det til veggdekor, det høres kult ut! Tror du må hentet symaskinen din snart, har en følelse av at din kreativitet bobler over snart;) Gleder meg til neste påfunn! Ha en fin fredag! Stor klem fra Heidi

Mariann sa...

WOW, så utrolig flink du er :-) Må lære meg å sy jeg også. Hadde en symaskin, som desverre har forsvunnet på en av mine mange flyttelass. Får ønske meg en til jul kanskje :-) Ønsker dere er topp helg.

Guro sa...

Du er bare SÅ flink! Og når du i tillegg har sydd den for hånd, da har du fått meg imponert altså:)
Figurene var knalltøffe.

Vigdis sa...

Så utrolig flink du er!! Tipper noe lignende kommer inn i vårt hus snart...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails