tirsdag 22. juni 2010

Ferien er i gang

Da har Marcus hatt sin siste dag paa skolen og Salva har ogsaa hatt sin siste dagen paa jobben. Jeg og Adrià fortsetter i samme modus som för saa for oss er det meste seg likt.

Det er lang ferie i dette landet... Naa skal ikke Marcus tilbake för midten av september!
Det er nesten 3 mnd sommerferie det.
Og jeg ser paa det med skrekkblandet fryd. Jeg tror likevel det kommer til aa gaa bedre enn i fjor sommer siden Adrià er saa mye större naa og de har saa mye mer glede av hverandre. Vi har ogsaa planer om aa treffe andre barnefamilier saa ofte det lar seg gjöre slik at barna faar sprunget av seg og herjet paa sammen med likesinnete;)



Ikke det at de ikke faar tullet seg nok her hjemme altsaa...
Jeg sa nettopp til Marcus at han kunne gaa aa ta seg en dusj siden han var mökkete etter sandlek paa skolen. Da löper han ut paa badet mens han roper at nei, jeg vet noe som er mye göyere. Adrià kommer hakk i hael saaklart. Marcus slenger seg oppi bideén, setter paa kalde vannet saa det fosser og latterkulen er i gang. Adrià staar og knegger ved siden av og faar seg en god dusj da M setter haanden foran utlöpet og vannet bare spruter vegg i mellom.
Himmel og hav... Tenker det kan bli mye slikt fremover. Men de koser seg saann sammen. Ganske ofte i allefall.



Men det blir en del krangling ogsaa. Marcus löper mye naken inne om dagen og Adriàs favvoting er aa dra nettopp i storebrors... Ja, dere skjönner! Det er IKKE greit saaklart, men det blir en del latter av det;)

Naa ser smaakrypene paa tv mens jeg faar meg en pust i bakken. Adrià er mektig trött i kveld. Tenker det blir tidlig natting paa han. Egentlig er planen aa faa ungene over i sommerrutine. Det innebaerer soving paa dagen slik at de holder ut lenger paa kvelden. Det er saa varmt her paa sommeren saa man kan nesten ikke vaere ute med smaa barn mellom 12-17. Det er ikke uvanlig aa se smaabarn vaakne til bortimot midnatt. Skal man ha noe liv maa man nesten gjöre det slik her.
Litt sjokk for nordboere som har barna i seng til 19...

4 kommentarer:

Pia sa...

Ha en flott sommerferie! 3 måneder blir lenge, ja!

EndeligMamma sa...

Oj, det var en laaaang ferie! Kanskje for lang for de voksne ;)

Har en liten utfordring til deg på siden min, du velger selv om du gidder å ta den eller ikke ;)

Ha en fortsatt fin kveld!
klem

Inger-Lise sa...

Ha ha.. Så gøy de må ha det, og så søte de er!! :) Jeg blir så glad av at guttene vokser opp og kan leke MED hverandre. De var jo knallsøte som småttiser også, men det selskapet de har med og i hverandre er gull verd!!
Skjønner at 3 mnd ferie kan være lenge (særlig for de små som endelig var i lære lese-skrive modus), men jeg skulle gjerne hatt lenger ferie enn hva vi har her. Kanskje jeg kunne fått litt av din ferie, så får du kortere og jeg lengre?? hihi.. ;)
Håper uansett at dere får en kjempe fin sommer. Der er enda en bonus med ganske tette søsken, man har med lekekamerat når man drar på ferie! Perfekt! :)
Sommerklem fra meg

ghada sa...


شركة نقل عفش بالقصيم
شركة نقل عفش بالباحة
شركة نقل عفش بينبع
دينا نقل عفش بابها
نقل الاثاث بالمدينة المنورة
ارخص شركة نقل عفش بمكة
شركة نقل عفش بالخرج
شركة نقل عفش بالبقعاء
شركة نقل عفش بجازان

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails