tirsdag 22. juni 2010

Hjemmelaget bröd


Eller det vil si... halvveis hjemmelaget. Jeg kjöper pakker med melblanding paa Lidl og blander bare med lunket vann. Saa enkelt og mye billigere enn aa kjöpe bröd hos bakern. Ett rundt hvitt bröd hos baker koster naa 1,50 euro. Det er ikke saa billig da det er mye skorpe og at brödet törker ut fra en dag til neste. Saa naa lager jeg heller bröd hjemme til halve prisen. Ikke hver dag, men et par dager i uken. Det gaar unna nettopp som varmt hvetebröd!
I dag har jeg blandet i revet gulrot og hakkede valnötter. Det gjorde brödet enda saftigere og gav det en fin touch.
Vi spiser vanligvis ikke brödmat til kvelds i dette huset men i kveld kunne vi ikke motstaa fristelsen da nybaktlukten laa over oss som smogen over London.

2 kommentarer:

siddisisalou sa...

Det var jammen en god idè. Må finne ut om det er en Lidl her i nœrheten. Min venninne hadde med seg en "melkekartong/størrelse" med melblanding fra Ikea som det kun skulle blandes med varmt vann - og det brødet var helt nydelig. Men det selges ikke på Ikea her i Barcelona - så kanskje Lidl brødet kan bli en god erstatning. Brød er slett ikke billig, og ikke alltid like godt her synes jeg. Takk for tipset !

ghada sa...


ِشركة نقل عفش بحائل
شركة نقل عفش بالقصيم
شركة نقل عفش بالباحة
شركة نقل عفش بينبع
دينا نقل عفش بابها
نقل الاثاث بالمدينة المنورة
ارخص شركة نقل عفش بمكة
شركة نقل عفش بالخرج

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails