søndag 7. desember 2008

1 sykt barn = 2 slitne foreldre!


Nok en natt passerte med hoy feber, riktignok ikke like ille som natten foer, men M hadde 39,4 og vi var noedt aa passe paa at tempen gikk ned i loepet av natten. Ettersom han sov i vaar seng igjen og hadde feberfantasier/drommer vaaknet han ofte og ropte paa mamma. Jeg laa jo ved siden av og kunne roe ned med en gang, men jeg har ikke sovet mange timene i loepet av natten. Saa har vaert skikkelig troett i trynet hele dagen, Salva ogsaa saaklart. Men, men det er godt han er en frisk og raks unge vanligvis. Man vet ikke aa sette ordentlig pris paa det foer man opplever det motsatte. Jeg syns virkelig synd paa foreldre som har kronisk syke barn, det maa oppleves utrolig hardt. Jeg priser meg lykkelig for Marcus som er en herlig frisk unge bare med de vanlige barnesykdommene av og til. Og de er jo egentlig bare bra for aa trigge hans immunforsvar. Han blir jo litt sterkere hver gang han gaar gjennom en infeksjon. Og denne gangen valgte vi aa bekjempe sykdommen uten antibiotika. Legen sa det var like bra/bedre enn antibiotika dersom vi hadde mulighet til aa ta det med ro med han hjemme. Og det har vi gjort. En liten tur ut ble det ogsaa, godt kledd saaklart! Gikk ned til innsjoen og saa paa fuglene som svoemte rundt der. Det satte han pris paa.
I ettermiddag har vi vaert hos svigers paa lunch, deretter sov jeg og M en laaang siesta! Den var etterlengtet. Vi lot M vaere hos besteforeldrene paa ettermiddagen mens vi selv gikk for kaffe med gjengen vaar. Herlig aa slippe ut fra "sanatoriet" en stund. Naa er vi vel hjemme igjen og Salva og Marcus leser bok paa gulvet. Han er saa godt som feberfri og er leken og kommunikativ. En stor forandring fra i gaar. Godt aa ha han tilbake igjen:)

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails