onsdag 17. desember 2008

HAPPYonsdag!


I dag har jeg vaert effektiv og handlet inn litt smaasaker til jul:) Begynner aa glede meg naa, er jo bare noen dager igjen! Selv om det blir veldig annerledes med catalansk jul gleder jeg meg til aa feire paa "vaar" maate med Marcus og Salvador! Min egen lille familie!
Kjoepte inn soete englebokser til aa putte pepperkakene i som jeg lagde i gaar. Kjeopte 3 esker og har allerede gitt bort 2 med pepperkaker inni. Marcus tok med en eske til barnehagetanten og hun ble SAA glad! Baade jeg og Marcus fikk kyss av henne! Ikke hver dag hun faar hjemmelagde norske julekaker!

Tidligere i dag var jeg hos jordmor paa 27-ukers kontroll! Alt saa bra ut og alle maal og vekt var "correctissim" som hun selv sa! Siden sist (dvs 1mnd siden) har jeg bare lagt paa meg 1 kg og er superduperfornoyd!! Det vil si at jeg sammenlagt har lagt paa meg 8 kg! Da blir det vel vanskelig aa naa opp til 18 kg (som jeg gjorde med Marcus) med mindre jeg spiser banan med krem til frokost, middag og lunch! Foeler meg veldig sprek og fin og en annen god nyhet var at babyen naa har lagt seg paa andre siden, dvs med beina sparkende mot hoyre side. De sier denne stillingen er fordelaktig for foedselen! Han kan saaklart snu seg mange ganger foer den tid, men jeg ble iallefall litt glad for dette. Marcus laa jo andre veien og dere vet jo hvor laaaang den foedselen var... !!!
Ellers var jernnivaet altfor lavt...! Referanseomraadet er mellom 13-150 og jeg hadde 19... Saa naa er det jerntablettspising for harde livet! Resten av graviditeten. Jeg har ikke merket noe til det lave nivaaet ennaa, men jordmor sa at det nok skulle bli merkbart om jeg gikk lenger uten tilskudd.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails