mandag 1. februar 2010

Ornitolog, jeg?

Har ikke akkurat rykte paa meg for aa vaere spesielt begeistret for fugler. Ikke at jeg hater de altsaa, men har bare ikke noe saerlig interesse for hva som er forskjellen paa en meis og en spurv. Men med barn syns jeg vertfall man kan pröve aa late som det er interessant og er du heldig kan utfallet bli at du faktisk syns fugler er ganske saa fascinerende. De bygger rare hus i tretoppene og flyr stadig vekk mellom Europa og Afrika. Kunne de snakke hadde de sikkert hatt mange röverhistorier aa fortelle fra alle sine sydenferier:)

I dag har vi vaert i nasjonalparken "Aiguamolls d’Emporda”. Der fins nettopp MANGE fugler, deriblant storker som jeg kan synes er av den litt mer spennende typen ettersom den faktisk bringer oss babyene vaare og ikke minst lager rare lyder med nebbene sine som man kan etterligne ved aa klappe hendene sine sammen med buet haandflate (maate aa lokke til seg storker paa… funket IKKE i dag, bare saa det er sagt).

DSCF7038

Se hvor vakre de er, storkene! Med sine svarte stjerter!

DSCF7040

Og ikke minst bygger de vakre hus med den beste utsikten over Rosesbukten.

 

DSCF7042

Saa glad kan jeg bli over aa se utover en myr full med grönn-nakkede ender.

DSCF7048

Utsikten fra fugleburet…. Det vil si lille huset hvor ivrige ornitologer som oss holder hus.

DSCF7049

Nydelige hvite hester i bakgrunnen. Og nydelige nybakte mammaen Emma i forgrunnen med sin nesten ihjelfrosne tobarnsmamma- venninne paa höyre haand.

Dett var dett fra i dag. Naa staar soving överst paa listen her! Natti folkens.

2 kommentarer:

DUNNISMoR sa...

Hei
Har ein award til deg inn på bloggen min:)
Ei stund sidan eg har lagt att nokre ord no. Ser du er travel med mykje...eg er imponert over alt du får gjort:)
Fortjener absolutt denne awarden!
Ha ein fin mandag!

Anonym sa...

TIPS: Om du vil gi fuglene en sjanse kan du sjekke ut fugleforum.no :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails