tirsdag 16. februar 2010

Super dag!


Dette har vaert drömmedagen. Maatte nesten klype meg i armen da alt virkelig har gaatt som paa rels. Adrià er visst tilbake i sove-hele-natten-modus og det gjör jo sitt paa humöret det; baade hans og vaart.

Og Marcus er saa flink om dagen. Staar opp helt av seg selv, selv om han ligger överst i köyesengen. Klatrer ned selv, kommer snikende innpaa meg og A, og jeg maa jo late som jeg setter hjertet i halsen hver gang;) Og saa kler han paa seg helt selv. Og det er jo en god hjelp da jeg er alene med begge paa morgenen.

Og til lunch fikk jeg hjelp av Marcus. Han er skikkelig interessert i matlaging. Han har jo aldri hatt sitt lille dukkekjökken, men har övd seg gradvis paa det ordentlige kjökkenet han. Skubber stolen inntil benken og staar og rörer i maten. Heller i diverse og tilsetter knyper med salt (jeg saa en gang paa tv en gutt paa 9 aar som lagde middag til foreldrene sine da de kom hjem fra jobb… det er litt en saann plan jeg har for min förstefödte, hehe!).

Saa har vi jo ogsaa hatt den ukentlige invasjonen med kiddos her hjemme. 4 viltre barn + Marcus :) Hva skal jeg si. Jeg utvikler meg stadig som laerer og skjönner meg vel mer og mer paa pedagogiske opplegg, men jeg gir all min beundring til laerere i barneskolen som klarer aa faa barna til aa gjöre som de sier! Det er jammen en utfordring.

Naa er forresten Marcus helt i Pippi-fasen. Han youtuber Pippi flere  ganger om dagen og sitter heeelt stille og smiler av denne fascinerende rödtoppen med hestekreftene! Jeg maa si at jeg er utrolig fascinert av denne lille sterke überkule damen selv. pipi-calzaslargas

Maa vaere min favvo fra barnetv-tiden tenker jeg!

4 kommentarer:

mona sa...

Så deilig med sånne dager!! Og så flink M er da! Jeg er forresten stor fan av pippi selv. Gleder meg til Daniel skal begynne å se de gode gamle barnetv-seriene :)

Fru Lindstad (tidl.Lindmussen) sa...

Ja Pippi er kul! Det er artig når barna blir helt oppslukt av gamle favoritter fra vi var små. I går satt Jona og jeg i senga hans med lefser og så på Karius og Baktus - i den gamle dukketeater versjonen. Lyden var elendig, kvaliteten også - men gutten digget det! Koselig - så får vi frisket opp våre barndomsminner også!

Ha en super dag! Håper natten gikk like fint i natt som i går!

Smil fra Tone

Vigdis sa...

Pippi er best! Ikke lenge etter at prinsessa ble født, gikk jeg til innkjøp av serien på dvd :)
Den gikk jo på barne-tv i fjor, og da var hun faktisk litt fascinert. Ikke mye annet hun har hatt tålmodighet til å se på på tv...

ghada sa...


شركة نقل عفش بشرورة
شركة نقل اثاث بعسفان
شركة نقل اثاث بتبوك
شركة نقل عفش بالخبر
شركة نقل عفش بالاحساء
شركة نقل عفش بالقطيف
شركة نقل عفش بالجبيل

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails