mandag 15. februar 2010

VAAR ETTERMIDDAG!

Saa heldige vi var som ble bedt paa lunch hos Maria og de 3 herlige barna hennes! Det ble pastagrateng med pölser, helt topp for unger saa vel som for voksne! Vi var 2 voksne og 5 unger ved bordet og det var et livlig kalas! Klapring med gaflene paa tallerkenen, opp aa staa i stolen, tisseturer, synging og mye babbel. Ettersom Maria har et barn med “hender av smör” (som de sier her!) ble det ogsaa et par ulykker… Veltet glass og cola utover det hele, samt to tallerkner i fullt knas paa gulvet… Haha, hun er saa slepphendt, og vi maa bare le av det alle sammen;)

Etter lunch kom Salva innom for aa hente oss. Men akkurat da foreslo Maria at vi skulle lage kake, saa da ble det til at Salva og A dro hjem, mens jeg og M ble igjen. Den “kjappe” kaken var ikke saa kjapp likevel pga et par slurvefeil, og vi ble 3 timer til vi;) Det ble ogsaa dans til “Novelle Vague”, A-Ha, og catalanske legender. Hehe, jeg skal jo paa A-ha –konsert i Barcelona i oktober. Gjett om jeg skal ta med en poster med “Jeg elsker deg Morten” paa?!

Maria er saa herlig og jeg setter saann pris paa henne. Aaapnere hjem skal man lete lenge etter. De bor jo i et stort hus midt i sentrum og det har blitt et mötepunkt for mange. Der detter det inn og ut folk hele dagene;) Og aa lage lunch for 15 pers gjör hun titt og ofte… Snakk om supermama det da! Og fulltidsarbeidende laerer i tillegg. Med 3 unger paa 3,5 og 6 aar! DSCF7151

Her i kjökkenet. Maria har malt smokker paa veggen;) Marcus i bakgrunnen i stuens lekekrok!

DSCF7159

Lekekrok eller dansekrok om man vil;)

DSCF7158 

Bildet i kjökkenet er fra en antikk sjokoladefabrikk. Jeg liker bildet saa godt. Her har vi prestens smaa hjelpere mens de “synder”!

Hatt en fin dag?

2 kommentarer:

Vivian sa...

Høres ut som dere har hatt fin dag:)

Man kan sikkert steke knekkebrød uten varmluft. Fordelen med varmluft er jo at man kan steke alle brettene samtidig. Og med 3 brett så sparer jo man litt tid, kan man si:)
Bruk det du finner, jeg fikk tips om å bytte til det jeg liker (f.eks. gresskarkjerner liker jeg veldig godt) Men man bør ikke bytte ut melet med noe annet, da man trenger så mye mel i blandingen.

Ja her er det blitt en "sprø"kveld. haha
Ha en fin kveld du og!

Gøril sa...

Tusen takk for den kjempefine lua. Jeg fikk den for litt siden, men du skjønner sikkert hvorfor at jeg ikke har orket å svart.

Jeg lurer på om du kan sende meg kontonummeret ditt på mail, så jeg kan få betalt deg. Jeg har visst slettet den forrige mailen ved en feil.

Klem fra Gøril.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails