lørdag 27. juni 2009

Its a hard life...

Det er jammen hardt aa vaere 2-barnsmamma! Jeg syns jeg styrer konstant med noe! Naa er vi midt i bleieavvenning for M ogsaa. Det er ikke alltid han setter like stor pris paa venneskapet med potten som jeg gjoer og da kan jo alle tenke seg til at det blir litt ekstrajobb for meg med vasking etc! Men nok om det, jeg syns uansett at han er flink jeg. Og vi er bare paa dag 2 med dette prosjektet og ting skal jo trossalt laeres! Vi er jo ikke födt mestere!!
Jeg er fremdeles urtött og sovner baade titt og stött da jeg har et ledig öyeblikk... De er det jo for saavidt ikke saa mange av og jeg klarer altsaa ikke hente inn underskuddet paa sövn fra disse smaaduppene.
M har nemlig begynt aa vaakne paa natten, noe han heldigvis ALDRI tidligere har hatt for vane. Vet ikke riktig hvorfor, men kan vaere pga varmen, omveltninger i livet hans som da hovedsaklig er smukk,bleie og lilllebror-relatert...
Og Adrià er visst et A-menneske og vaakner gjerne i syv-snöret... I dag ennaa tidligere...

Ellers er det jo herlig aa se hvordan disse to guttene mine knytter stadig sterkere baand seg i mellom for hver dag som gaar. I dag lo A höyt av Marcus og vi hadde det saa kjekt sammen alle. Laa paa gulvet og laget prompelyder da vi blaaste paa magene til hverandre! Jeg ser at A fölger ekstra ivrig med naar M sier og gjör noe, og oftest syns han det er morsomt:)
Naa blir det middag paa oss her, og deretter stupe til sengs.

Har ikke akkurat noen lördagsfölelse. Den der feelingen forsvant vel nesten da jeg fikk barn, av en eller annen merkelig grunn...!
God lördagskveld til dere som fremdeles er vaakne!

4 kommentarer:

Linda S sa...

Lykke til med bleie-avvenning :) Det held eg også på med, innimellom ;) Blir ein del ekstra å vaske på då, ja.

Vigdis sa...

merkelig med de der lørdagene og resten av dagene for den del. nå har jeg visstnok hatt ferie i en uke, og merker ingen forskjell! hmmm... jeg vil og ikke egentlig si at det å ha permisjon er som å ha ferie? er det kanskje ferien som er som permisjon? eller er det bare for ordens skyld NAV måtte ha datoer for når jeg tar ut ferien? jeg stemmer for det siste.
ha en fin søndagskveld!

Bine sa...

Det er nok ikke barebare å ha 2 nei kan jeg tenke meg!! Jeg fant fort ut at det ikke er bare kos med baby/barn, det er jo en turnus-fulltidsjobb uten matpause og ferie, hehe. Heldigvis er det verdens beste jobb ;-)

Synes du 7 er tidlig? Hoho, Isak starter dagen SENEST 5, gjerne 3 innimellom :-O Prøver å legge han igjen i flere timer, men nei. Så står vi opp, og da holder han ut 1 time før han må sove i vogna. Liten sjef ja ;-)

Håper du får en fin dag :-)

Mariann sa...

Nei, det er ikke alltid like lett å være mamma.- og skjønner at det ikke er noe lettere å være 2-barnsmamma... men selv på tøffe dager klarer vi jo å se lysglimt, så det er jo verdt det. Jeg merker spesielt sånn som nå som det er noe utenforstående som kludrer seg til at det blir mer vanskelig enn før. Det viser seg nemlig at de vi har kjøpt bil av, skrevet kontrakt og betalt depositum, tegnet forsikring mm trekker seg fra avtalen... Mannen var visst helt sykt glad i bilen (som han hadde eid i 1 mnd...????) og hadde fått store problemer med salget... hva skal vi gjøre, kan jo ikke tvinge de til å selge heller. Men dette er ekstra slitsom når man sover lite og ungen gråter og bestefar (til K) ligger for døden... blæææææ... sorry at jeg tømte meg på din blogg... KLEM

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails