torsdag 27. mai 2010

For en deilig dag!

Det ble faktisk et aldri saa langt dypp i innsjöen i dag sammen med Claire. Badedrakten hadde gjemt seg for anledningen og bikinien med morken strikk gikk i söpla. Saa da ble det nödlösning... ikke nakenbading paa höylys dag altsaa, men litt ok undertöy fikk seg en ekstra vask i dag.

Naa er himmelen i ferd med aa bygge seg opp til en stor svart tordensky her. Tipper det blir en skikkelig regnskur akkurat i tide til aa hente en glad M kl 17.

Fikk en kommentar paa forrige innlegg angaande henting og bringing i skolen her... JA, det blir MYE henting og bringing. Som jeg har nevnt för er de minste paa skole fra 09-12 og deretter fra 15-17. Hadde det ikke vaert for at vi bor 1 min unna skolen hadde jeg kanskje ikke orket. Men da det ikke tar tid aa hente og bringe gjör jeg det saa og si hver eneste dag. Og tar med meg begge trollene hjem til lunch. Ja, Adrià er jo med meg hele dagen uansett altsaa.
Det er jo ikke akkurat masse man faar gjort i de formiddagstimene akkurat. Det blir planlegge og handle inn til dagens lunch, en liten rusletur med Adrià, litt fiks i hus og heim og saa er det over. Og ettermiddagstimene, de 2 altsaa(!) sover som regel Adrià og Salva liker aa hvile ogsaa etter jobb og lunch. Saa det er min fritid om jeg kan kalle det det.

Jeg syns det er kjekt at vi kan vaere 3 til lunch hver dag. Det er derfor jeg henter Marcus hjem. Dessuten syns jeg det er dyrt aa betale 6 euro for at han skal spise lunch paa skolen. Det er jo en luksusgreie i saafall som jeg unner han en gang i blant. Han spör naa om han kan faa spise med kompisene sine og jeg vet at han koser seg med dem. Heldigvis kan man kjöpe lunchbonger og bruke naar man vil. Dersom han önsker har jeg en bong til ham i morgen;)

I alle fall! Det har vaert utrolig digg aa ikke ha det stresset med nettopp henting og bringing til faste tider i dag! Jeg og Adrià har tatt dagen i piano og bare koooost oss. Han er paa god vei til aa laere seg aa susse paa ordentlig naa. Maa bli slutt paa denne bitingen altsaa.
Det ble goood vegetarisk lasagne til lunch:

2 auberginer og 2 gule lÖk stekes i olje til det blir mykt og gyllent. Sleng i et par hvitlök paa slutten av steketiden. Nesten en hel stor boks moste tomater helles i og kokes til det har redusert kraftig og blitt en tjukk röre. Ta ogsaa i en buljongterning.

Lag pesto og cremefraiche blanding ved aa mikse en boks av hver. Sleng gjerne i litt gratineringsost her, men behöves strengt tatt ikke.

Begynn med tomatsausblandingen, deretter lasagneplater og pestoblanding. Legges lag paa lag til det er tomt. Avslutt alltid med tomatsausblanding. Jeg legger 3 lag med lasagneplater.
Gratineringsost over og inn i ovnen ca halvtimen ved 180 grader.
ANBEFALES!

3 kommentarer:

Pia sa...

Hyggelig med felles lunsj!

Størstepia sa...

Så morsomt å høre om hvordan deres hverdag er! Er jo ganske anderledes enn hjemme i Norge!

Håper dere hadde en flott dag hjemme;-)

Og det med den lastebilen under her, DET er en av favorittingene til småtten min også. Er helt i hundre når lastebiler og blinkende ambulanser kjører forbi:-)

Klem fra størstepia

Lisalotte sa...

Så morsomt at du svarte på kommentaren min ! :-) Takk for oppskrift, den skal prøves! Har for (u)vane å lage TOROs lasagne, og ender alltid opp med pastaplater igjen...de er jo supre til bruk i ny variant av retten :)

Jeg er enig med deg i at det er veldig kos med felles lunsj :-)

Så deilig det hørtes ut med et forfriskende bad!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails