mandag 31. mai 2010

Trenger du et middagstips?


Da skal jeg gi deg et sunt og enkelt et!
Spinatgrateng:)

Jeg hadde ikke lyst til aa starte dagen med aa handle i dag, isteden har jeg og A hatt hjemmedag. Og da ble det til at jeg maatte improvisere lunchen. Stakk hodet dypt inn i frysern og fant en pakke spinat. Mange halvfulle pastaposer ble brukt opp og bechamelen gjör seg nesten selv. Stekte 2 lök sammen med litt chorizo for aa gi litt ekstra god smak, her kan gjerne brukes bacon.
La den kokte pastaen nederst i formen, spredde over lök og chorizoblandingen, deretter helte jeg over bechamel-og- spinat-sausen. Litt mozarella hadde vi igjen fra fredagens pizzalaging og den fikk gjöre susen paa toppen. Inn i ovnen noen minutter for gratinering og VOILA, ferdig.

Ungene gir tommelen opp for denne retten. Og de spiste masse spinat. Saa naa faar jeg to stk "skippern" her hjemme!

2 kommentarer:

Vivian sa...

Å det hørtes godt ut. spinat er egentlig undervurdert.... vi bruker det iallefall veldig sjelden.

Ønsker dere en fortsatt fin dag!
Klem

Mariann sa...

Takk takk takk, kanskje det er måten å lure gubben på. Han er ikke så glad i spinat men med chorizo da kan han vel ikke si nei?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails