søndag 17. januar 2010

666 innlegg...

Uff da... Jeg har kommet til 666 inlegg siden jeg startet bloggen i november 2008. Det tallet gir meg daarlige vibber og jeg skriver fort her slik at jeg straks har innlegg nr 667 i boks og slipper tenke mer paa at djevelen skulle befinne seg i naerheten.

Saa, hva var det jeg skulle skrive om?
Dette skulle jo egentlig ha vaert et innlegg om den fantastiske fjellturen jeg og Salva skulle vaert paa i gaar... Med truger opp til en fjelltopp. Men det forble med drömmen og fantasien... Barnas besteforeldre saa seg ikke beredt for aa ta paa seg oppgaven aa passe to viltre og galne gutter i 7 timer og DET skal de ikke klandres for. De er jo over 70 aar og jeg vet jo godt at det aa passe guttene ikke blir stillesitting med en koselig bok i sofaen, MEN rollespill som du er löve og jeg tiger, du löper etter meg og tar meg, skal vi leke bondegaard, eller forresten; du er Spiderman og jeg er hai og du skal drepe meg med sverdet, OK bestemor?! Og andre galne paafunn som dette.
Mens alt dette paagaar er jeg sikker paa at Adrià skulle jaget kattene og papegöyene og letet i alle skuffer og skap etter kjeks og andre godsaker, deretter skulle han nok sikkert prövd seg paa aa spise kattematen og gravd litt i sandkassen til kattene som jo byr paa hemmeligheter av det slag som man helst ikke vil at lillegull skal putte i munnen. Saa jeg forstaar godt at de sa nei jeg.



Bilde fra gaardsdagen kunne altsaa sett nogenlunde slik ut! Herlig hva?

Isteden brukte jeg kveldingen paa aa gaa paa appelsinslang!! Haha, syns det er saa kult aa smake paa det ordet! Tenk det! I Norge gaar vi paa epleslang og i Spania paa appelsinslang!
Jeg har hamstret BITRE appelsiner for aa lage hjemmelaget appelsinmarmelade:) Det er jo saa godt! Det skal sies at jeg ikke er av den typen "slanger" som sniker seg inn i private hager paa nattestid, men jeg plukket fra meg fra traer i gaten der hvor Salvas foreldre bor. Det er helt lovlig slang jeg driver med altsaa, bare saa det er sagt!
Leter fremdeles etter den ultimate oppskriften. Om noen vet om en god en tar jeg imot med takk.


Slik ser de altsaa ut, stygge appelsinene som ikke duger til annet enn marmelade! Det er en sitron der ogsaa altsaa. De har tykt skall og har "uren hud" og er som sagt av den bitre typen. Tror ikke den faaes i Norge?
Ellers er konseptet litt slik her at jo styggere jo bedre. Spesielt er det slik med tomatene om sommeren. De er sprukne og har stygt skall, men desto bedre smak. Skal ikke dömme etter utseende altsaa;)

Bla,bla,bla... Det ble litt slik dette innlegget, men ville saa gjerne komme over 666...
Ha en super kveld:)



7 kommentarer:

susan`s side sa...

Gratulerer så mye med innlegg nr 667 og jeg har også stemt på deg!

mona sa...

Ah, det hørtes deilig ut med hjemmelaget appelsinmarmelade!!
Så synd at det ikke ble tur på dere da. Håper dere får en annen anledning senere :)
Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Vi er nok ikke gift selv, nei. Vi får se om Erling noen gang får ut fingeren og frir ;) Hva med dere?
Klem

Brigg sa...

Jeg har stemt på deg som årets mest kreative mammablogg 2009! Hurra for deg!:-)

siddisisalou sa...

Forstod på kommentaren her at det er noe på gang - så nå har jeg funnet ut hvor jeg kunne stemme og har stemt på deg som årets mest kreative mammablogg - koser meg med deg og ungene dine ......

Inger-Lise sa...

Grattis med nominasjon, jeg heier på deh og har selvsagt stemt på deg!! :-)
Vi laget sitrusmarmelade som julegaver i år. Den ble ganske god, oppskriften fant jeg på nettet - det finnes masse oppskrifter der ute. Her er den vi laget:
http://ientretre.blogspot.com/2009/12/sitrus-marmelade.html
Nå skal jeg spinne rundt og rydde som en virvelvind mens mini sover, for det trengs her... Ha en Happy Monday! :-)

Mariann sa...

Jeg har stemt!!! På deg!!!!
Sikkert ikke så greit for et par 70-åringer og holde kok med disse gutta dine, så det er jo forståelig ja, men synd for dere da. Håper dere finner tid til det en annen gang.
Det hundeteppet har jeg veldig lyst på, men det er litt lite og litt dyyyyrt. Ha en deilig mandag. KLEM

Anne Mette Lie sa...

Hei! :-) du har en herlig blogg og jeg har stemt på deg! Klem fra nominert i annen kategori :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails