lørdag 17. april 2010

De beste i verden

…er disse to guttene her som ivrige studerer bakken.

DSCF7509

I dag har vi vaert i ikke noe annet enn en vulkanpark! Ja, disse vulkantider:) Utrolig frodig og fint, her sitter vi midt i et lavendelfelt og foruten det fant vi ogsaa en liten urtehage! Moro for barna med slike hager da det er mye aa stikke nesen i og alt lukter forskjellig. Det er slik man vekker int eresse hos barn, med farger og lukter. Marcus og Adrià var saa inspirert at da de kom hjem bestemte de seg for aa kjöre litt wild gardening paa balkongen og veltet en blomsterpotte, helte all jorden ut, silte den mellom hendene, smurte utover og gned seg i haaret med det. Eksperimentere, eksperimentere… Det er jo saa viktig at barn faar gjöre nettopp dette saa jeg lot de holde paa.

Naa er de vertfall rene og pene og kanskje litt ekstra mineraliserte?

DSCF7503

Sniffe, sniffe sitronmelisse:)

DSCF7511

Gymtime eller mattetime? Regnes vel nesten for en 90 graders vinkel det der!? Haha, var litt redd naar jeg holdt paa der. Ikke helt det samme som i gamle dager…!

Ha en god lördag:)

3 kommentarer:

Vivian sa...

hehe så sprek du er:)
Høres ut som dere har hatt en super dag.
Lavendel er helt fantastisk. Nydelig farge og lukter så godt!
Gleder meg til det blir litt varmere her, da skal jeg handle inn masse lavendel å ha i krukker ute.

Ha en fin kveld.

Camilla sa...

Herlig!
Og, ja- jeg er misunnelig på deg som bor i Sør-Europa. Jeg håper du kan blogge litt for oss fra et litt antropologisk synspunkt. Jeg hadde ønsket meg dine synspunkter om disse temaene: -Hvordan tror du en norsk barndom er iforhold til en spansk?- Hvordan er den norske farsrollen/ morsrollen ifht. Spania? Hva møter du på som vanskelig med din norske barndom i bakhodet, når du oppdrar barn i et annet, og ganske annarledes, land?

Jeg har bodd litt i Spania som reiseleder (Lanzarote, Torremolinos) og reist en del rundt. Har også bodd i USA,England og Hellas. Har en søster i England. Kjenner derfor til den expat-livet, men ikke som mor!

Koselig, inspirerende og ærlig blogg du har!

Vigdis sa...

Spreka!
Jeg vil også ha uendelig med spennende steder å ta prinsessa med til! ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails