onsdag 14. april 2010

Saa vanskelig aa forstaa…

…hva som foregaar i knollen paa smaabarn noen ganger. Jeg skulle önske jeg kunne vaert en flue paa hjernebarken deres og dermed forstaatt alle utbrudd og rare oppspill. I dag har vaert en slik dag da en del har gaatt litt paa tverke. Men det er vel bare aa ta til seg nytt mot og starte morgendagen med blanke ark!

Naa har jeg og Salva kost oss med hjemmelaget focaccia. Topping ble fetaost, svarte oliven, provençalske krydder, salt og god olivenolje. Saa digg:)

Vi er skikkelig paa brödspisingen om dagen ettersom jeg naa har faatt dilla paa aa lage hjemmelaget bröd. Det er saa godt og glir ned som varmt hvetebröd ;) Bare at det er halvgrovt da! Her gaar det jo ellers mye i hvitt bröd som er det vanlige her.

Visste dere forresten at catalanere bringer med seg en brödveske i bomull til bakern? Saa slipper de plastpose som er viktig tenk i miljöpolitikken samt at bröd absolutt holder seg best i klede. Saa blir det ikke seigt, ei heller tört. Pröv det neste gang:)

1 kommentar:

EndeligMamma sa...

Jeg har dessverre ikke vært i Aurland så mye. Var der sist for et par år siden og du har helt rett; er utrolig koselig der!

Aurlandsdalen derimot har vi gått mange ganger, det er HELT fantastisk! Man blir helt bergtatt av den naturen hver eneste gang :)

Heldige dere som kan kose dere på stranda!! Jeg tror jeg bor i feil land ;)

Ha en fortsatt fin kveld!
klem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails