tirsdag 26. mai 2009

"knuseblomsterpotterdag..."

I natt da jeg laa vaaken etter aa ha gitt Adrià mat, maatte jeg tenke litt gjennom dagen i gaar og smile. Jeg var altsaa barnevakt for 2 egne gutter + 2 gutter til fra Holland paa 3 aar. Jeg tenkte at dette bare ville vaere kjekt for Marcus, nemlig aa ha kompiser paa besok og leke litt hjemme til en forandring.
Guttene lekte fint med jernbanen... en stund. Saa ble det litt krangling for han ene hadde satt foten sin over skinnen (se bildet) og da ble Marcus irritert! Maa jo ikke blokkere skinnegangen da, hallo!!
Det ble litt tumulter og M fikk gaa paa rommet sitt som straff. Etter noen faa minutter gaar jeg for aa hente inn M igjen men finner han ikke. Ikke rart naar lille klatremusen har klatret opp i toppen av koyesengen sin... Han har visst plutselig laert seg aa klatre opp helt alene den vertikale trappen... Hjelp tenker jeg og lurer paa om det egentlig er saa lurt aa stenge han inne paa rommet sitt alene heretter....

Igjen leker guttene pent med tog, biler etc og jeg koser litt med Adriansen da dette plutselig skjer:
Ja, det sier bare pang og der ligger de 2 fine hengeblomstene vaare klistret til gulvet... Gutten som var ansvarlig for dette lille uhellet utbryter bare "det gjoer ingenting!"... Hehe!
Neida, det er sant, for det gjoer ingenting. Jeg er bare sjeleglad for at han ikke fikk dem i hodet jeg. Tenk aa ha vaert alene med 4 gutter og det hadde skjedd...
Plutselig innsaa jeg et par ting:
Jeg maa komme meg paa foerstehjelpskurs
Og jeg maa lagre nr til ambulanse paa mobilen fortere enn fortest (ikke sikkert man husker slik utenat naar det gjelder...)

Jeg tror forresten at siste kapittel av "barnesikring av hus" er i boks etter hjelp fra denne gutten!

Resten av ettermiddagen gaar med til Oreokjeksspising for guttene og plukking av pittesmaablomsterpottebiter for min del. Men det var da kjekt i alle fall. Og suksessen skal gjentas neste mandag! Lurer paa hva som kommer til aa skje da?
Noen som kan tipse meg om ting som kan skje???

2 kommentarer:

mariann sa...

Hei fru trøttfrid :-)
Litt av en dag, må jo le litt også. Jeg beundrer de som jobber i barnehage. Hadde klikket for meg tror jeg. Uff, og ikke snakk om hvor fælt det er når disse små skader seg... godt det gikk bra.

Her heime er regnet skrudd på igjen :-(.... jaja, det er ihvertfall spådd 26 grader og sol til søndag når vi skal ha dåp- hurra.

Idag har frøkna sutra mye. Nå sitter hun i vippestolen på badet med vibratoren på og springen rennende- la det være stille til jeg har spist opp suppen :-)

KLEM

Vigdis sa...

Legg ut bilder av kortene, det er artig å se hva andre lager :)

Om du har makro på kameraet (vises som en tulipan, mange vet ikke hva den er til), blir det fine nærbilder av kort og lignende. Bare et tips i tilfelle du ikke vesste det...

For en dag med guttene! Venter spent på fortsettelsen.

Her tror jeg at jeg må nyte den siste tiden prinsessa ligger i ro på gulvet...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails