lørdag 2. mai 2009

Vaar dag!

Dagen begynte stille og rolig:) Jeg stod opp med 2 fornoyde gutter saann i 8-tiden! Selv var jeg ganske saa troett i dag... Jeg maa ta tak i mitt lille "vil ikke slappe av paa dagen"-problem. Jeg har alltid saa mange ting fore og henger alltid litt etter med soevnen... Saa i dag fikk jeg altsaa svi! Var paa nippet til aa takke nei til den avtalte utflukten til Olot, men ble med til slutt da det fristet med betalt lunch av svigermor paa restaurant:)
Dagen vaar startet uansett fint med en glad gutt ved tegnebordet sitt. Jeg har tegnet Albert Aaberg-tegninger som han fikk fargelegge. Jeg satt ved siden av og hjalp til og han skulle hele tiden bytte farge med meg. Mamma hadde visst alltid den kuleste fargen...!
Saa ble det til at vi dro til Olot i allefall og det er jeg glad for naa ettersom vi hadde en kjempefin dag. Men gjett hvem som nesten sovnet i bilen paa vei dit og var skikkelig seig da vi vel var fremme... Uff, det var litt hardt i dag ja.
Uansett, de har verdens fineste park i Olot og vi gikk en tur paa den fine stien de har laget. M loep i forveien med en pinne og lekte guide tror jeg. Stoppet hele tiden og paaminte oss om alle ting som fins paa mikronivaa...
Parken hadde en egen kjoekkenhage med masse urter etc. Vi lukter paa melisser og annet godt:)
Paa vei til sentrum! Jeg har A i armene da den baereselen jeg fikk laane ikke innfridde forventningene... Det merkes med en 6-kilos sak i hendene naar man baerer leenge! Men da M ville opp og springe la vi ned vognen hans helt og la A der. Saa alt loeser seg som regel:) Vognen klarte jeg foroevrig aa kjoere inn i en fortauskant saa ene hjulet datt av! Ikke verdens beste kvalitet... Men saa har vi ikke kjoept denne vognen selv heller. Den er "stjaalet" paa Gardermoen da en svimete flyvertinne "glemte" aa ta med vognen vaar da jeg skulle hjem fra Bergen sist november. Kan jo ikke bare glemme slikt...! Herregud, der var jeg gravid i 5.mnd med en 2-aaring og masse bagasje... Saa ber hun MEG om aa gaa hit og dit og fylle i masse papirer for aa faa tilbake vognen min. Nei takk tenkte jeg og tok likesaagodt med meg en av de der vognene som er tilgjengelige for passasjerer mens man venter paa flyplassen...Dere faar tenke hva dere vil om meg naa, men jeg syns ikke man kan behandle folk paa den maaten.
Jeg tenker at vaar vogn naa lever sitt liv som hjelpevogn paa Gardermoen! En groenn liten sammenleggbar en om noen skulle faa oye paa den:)

"Bil, mamma bil!" roper M og loeper og setter seg i denne racern av en bil! Fetter Asis er ogsaa med paa lasset men nyter ikke like mye som min M! Han er jo bilgaaal denne gutten. Fra han bare var noen mnd gammel brummet han til hver bil som kjoerte forbi paa gaten. Ingen penger ble puttet paa... der gaar grensen. Har man foerst begynt med det, er det "kjoert"!

Endte opp paa ganske fansy restaurant med barnemeny. Saa det ble pasta og hamburger + pommes frites til M, og mye annet godt til oss. Jeg hadde salat med chevre, pasta med soppsaus og sjokoladekake :) Goodie, goodie.
M spiste saa masse og oppfoerte seg EKSEMPLARISK ved bordet. Han har plutselig blitt saa stor denne gutten vaar.

A var vaaken under lunchen og ville opp, opp, opp! Saa fikk vi iallefall til et ganske bra bilde av mamma+ guttaboys:)

Et veldig bra dag ble det iallefall!

Herregud, naa tuter bilene som gale ute i gaten her... Barca har tydeligvis slaatt Real Madrid. Det kan ikke tolkes paa annet maate. S kommer snart hjem, han har sett kampen. Skal tippe han sier det ble 2-0 ettersom jeg har hoert 2 broel hos naboen!! Da er det vertfall en GLAD mann jeg faar hjem.
Djeeeez... haaper de gir seg snart. Dette er crazy kan jeg si!

Oj, naa hoerer jeg fyrverkeri og noen som synger campeone! Kanksje jeg skal ta meg en estrella og ut og nyte litt paa balkongen???!! Hehe!
Ha en fin loerdag videre!

1 kommentar:

mariann sa...

Det ble 6-2... ganske imponerende!! Veldig glad mann du får hjem tenker jeg. Takk for komplimenter om kjolen. Tror bildet er litt heldig, og så har jeg oppstrammende undertøy under, det hjelper bra på selvfølelsen.

Så fin dag det ser ut som dere har hatt. Jøss, tenk at A er 6 kg. E er 2 uker eldre og bare knapt 4 kg.. men jenter skal jo være litt mindre. Jeg har forresten kjøpt en Ergo bæresele og veldig fornøyd med den :-)

Dåpen til Emilie er 31.mai, så hun har fortsatt litt tid til å vokse seg inn i dåpskjolen. Jeg var selv 5 mnd når jeg ble døpt i den og endel større enn hun er nå så litt stor blir den nok uansett.

God kveld og natt fra oss :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails