fredag 8. mai 2009

Mer babymassage!

"Kjaertegn, hudkontakt, massage, alt dette gir naering til barnet. Det er like viktig som mineraler, vitaminer og proteiner".
Dr. Frederick Leboyer.

Bruk pekefinger til aa presse huden forsiktig nedover mot haelen.

Med tommelottene trykkes det forsiktig langs hele fotsaalen. Dette gjoeres ogsaa paa oppsiden av foten likedant.

Daarlig bilde, men det viser hvordan begge tommeltotter brukes for aa massare forsiktig i smaa sirkler rundt "ankelbeinet" (heter det slik???!).

Her brukes begge hender for aa gi en roterende bevegelse som starter fra kneet og gaar ned til ankelen.


Det har naa blitt litt saann hverdagsrituale med massage her hos oss! Det er kos aa kunne vaere sammen paa denne maaten. Spesielt med 2 barn og en Marcus som vil ha all mammas oppmerksomhet paa ettermiddagene syns jeg det er det ekstra viktig aa ha saanne kosestunder med Adrià.

Jeg gav han foerst mat og fikk han til aa rape foer jeg begynte massagen. Jeg vil kanskje ikke anbefale aa gi mat rett foer om det gis massage paa mage... Jeg gir derimot bare massage paa bein og foetter enn saa lenge, det er bare det kapitlet jeg har satt meg litt inn i til naa. Leser jo paa spansk, saa det gaar jo ikke saa fort da! Poco a poco som de sier her!

3 kommentarer:

mariann sa...

Ååå så fint med massasjeinnlegg, dette skal jeg teste på lillegull ila helgen, kanskje i kveld allerede. Moro med videosnutt da, ta det ute, så blir det med en gang så mye bedre kvalitet. Det er jo ikke så nøye med kvalitet heller... er jo ingen konkurranse. Skal sjekke opp denne retten, men i kveld blir det hjemmelaget pizza, bestilt fra husbonden :-) Så da ble det ørret til sen lunsj på meg, så føler jeg meg ihvertfall litt sunn. KOs dere masse i kveld. KLEM

m sa...

Fant denne videoen http://www.videojug.com/film/how-to-massage-your-baby-for-health-and-happiness

mariann sa...

Fant denne videoen http://www.videojug.com/film/how-to-massage-your-baby-for-health-and-happiness

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails