tirsdag 16. februar 2010

DESSERT PAA 1-2-3

Jeg har blitt mer og mer afrikanskinspirert i kjökkenet… Det betyr ogsaa at jeg har prövd meg paa desserter fra dette kontinentet.

I dag har jeg laget ferdig en stor skaal med couscous og melk med rosiner, kanel og sukker.

DSCF7162

Det er lett som en plett!

Til 5 sultne unger og 1 voksen:

8 dl melk

ca 4 dl couscous

2 spiseskjeer sukker

Kanelstenger, 1 eller 2

Rosiner

Varm opp melken med sukker og kanelstenger til kokepunktet. Helles saa over en skaal med en knyttneve rosiner og couscousen. Sett lokk over og vent ca 5 min. Strö over sukker og kanel, og voilà:)

Snakk om dessert paa 1-2-3!

1 kommentar:

Inger-Lise sa...

Couscous i dessert var nytt for meg, men det hørtes spennende ut! :-)
Så ut som om dere hadde en herlig helg. Karneval og koselig lunsj i går. Jeg måtte klikke på bildet og titte en ekstra gang på de snokkene på veggen - morsomt!
I dag snør det igjen her.. Phu, ser ut som om våren lar vente på seg, selv om det var påskestemning i helgen.
Nå skal jeg jeg tilbake til strikkepinnene! Har fått helt dilla! hi hi.. :-) men måtte jo bare innom og se hva som skjer her inne også da! ;)
Klem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails