torsdag 25. februar 2010

Vi har ikke akkurat blitt kristne....

...men tenkte faste litt likevel. Salva ytret forleden at han var lei kjött og at han var sugen paa en pause fra det. Ikke at vi har spist saa mye av det noen gang egentlig, men jeg sa meg enig bare for at da blir man tvunget til aa pröve nye retter med matvarer som inneholder mye protein.

Saa altsaa; idag ble det vegetarisk mousaka med youghurt og eggsaus(stunning); Kjempegodt. Grönnsakene var auberginer, squash, lök, hvitlök og röd paprika.
I gaar hadde vi linser og ris med serranoskinke og champinjonger:)
Har nemlig laant en fantastisk kokebok paa biblioteket. Den er paa spansk saa da slaar jeg jo to fluer i en smekk...

Naa har A nettopp helt i seg en skaal med restene fra i gaar; ris og linser. Det ser ut som det har haglet linser her og jeg skal svinge meg med moppen. Han smiler vertfall fra öre til öre og det ser saaklart ut som han har kjört en linseansiktsmaske igjen ogsaa;) Haha! Han er altsaa helt frisk igjen! Takk for god bedringshilsner!!


4 kommentarer:

Vivian sa...

Det er mye godt å lage uten kjøtt ja. Her er mannen i huset alt for glad i kjøtt, så han hadde trodd jeg var tullete hvis jeg hadde foreslått noe vegetar mat:)

Så fin bloggen din ble nå:)

Klem Vivian

snosen sa...

Hihi! Det minner meg om svigerinna mi, som er vegetarianer. Men serranoskinke spiser hun, det er visst ikke med i kategorien kjøtt, men i kategorien uunnværlig :)

Guro sa...

så spennende, du må legge ut oppskrifter! jeg er kjempedårlig på å komme på nye ting å lage. Også er jeg veldig misunnelig på de gode råvarene du har rundt deg, er ikke det samme her i Norge altså..

Om to uker er jeg invitert på spansk fest, av en ekte spanjol her! Gleder meg vilt, han er i Spania for øyeblikket, og jeg regner med han kjøper med seg mye snadde hjem :) Sist jeg møtte han fikk vi skinke og ost, og det var virkelig til å DØ for, NAM! Spekeskinka fra Coop (som jeg sitter med i dette øyeblikk) kan liksom ikke sammenlignes helt... :)

Så bra at lilleprinsen din er blitt frisk igjen! hos mi er det halsbetennelse på gang...

Vivian sa...

Hvordan har du fått til sånne fine stjerner?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails