mandag 4. mai 2009

Dagens knock-out news...

fikk jeg nylig hos jordmor.... Var paa 6-ukers (dvs 7-ukers kontroll) etter foedsel og skulle sjekke at alt stod bra til. Det gjorde det i aller stoerste grad bortsett fra den der indre muskelen (den som hjelper til med aa stoppe tissestraalen). Den maa trenes MASSE i mitt tilfelle, hvis ikke ender jeg nok opp med aa bli en saann der "TENA LADY" i ung utgave... Jaja, ikke det verste ettersom det er noe det kan jobbes med.
Jeg ville jo oppaa vekten bare for aa bekrefte at jeg er tilbake i matchvekt... Der fikk jeg meg en kalddusj gitt; 60 kg og 5 kg mer enn foer... Hjelp, hva skjedde? Litt for mange gode kaker???
Nei, det maa heller vaere noe galt med vekten tenker jeg og ber jordmor gaa oppaa for aa bekrefte min mistanke...Taarene staar nesten i oyekroken da jordmor forteller meg at vekten sier akkurat det samme som den hun har hjemme, saa da er det bare aa se sannheten i oynene.

Det blir ikke noe bedre av at jordmor drar i det ekstra skinnet jeg har paa magen og sier at her ligger ca 300 gram ekstra, gir meg et lite lett klapp paa den ekstra huden som ligger rett under rompeballen og sier at dette hadde jeg kanskje ikke foer jeg ble gravid??? Jo, tenk det hadde jeg og har alltid hatt. Det er liksom ett av mine kompleks det da... :( Argh.
Har kanksje litt ekstra i hver pupp ogsaa men det er jo bare fordelaktig i mitt tilfelle! Men kan da ikke vaere mer enn 100 gram. Er jo ikke saann at jeg har gaatt fra Ally McBeal-size til Pamela-size heller.
Vel, naa blir det postnatal trening og gulrot istedenfor kjeks.
Puh, sommeren er snart her og jeg som skulle E-baye en fin bikini tenkte jeg...
Faar se paa det.

4 kommentarer:

mariann sa...

Men Heidi da, vekten kan jo også jobbes med. Det er bare 7 uker siden fødselen, så hadde ikke vært så bekymret heller. Jeg veide 58 kg før fødsel og veier nå 66 kg...(9 uker etter fødsel). Skulle gjerne vært på utgangspunktet, men ting tar tid. Det er jo også veldig individuelt hvor fort man mister vekt etter en fødsel, noen raser ned de to første ukene, mens andre skjer det ikke noe for før barnet er 6 måneder. Og for noen sparer kroppen på fettreserver så lenge det ammes, slik at barnet er sikret melk... så ikke ta sånn på vei ennå ihvertfall. Det tok jo 9 måneder å legge på seg kiloene...Du ser uansett strålende ut syns jeg...

mariann sa...

JA, du ser kjempeflott ut til å være så kort etter fødselen... Jeg har langt igjen for å være der du er idag. Be happy!! Og ja jeg var ute med Josefine og en annen mamma i Frognerparken idag. Kjempekoselig. Synd du ikke bor i Oslo nå....

Thessa sa...

60 kilo er jo ingenting, tror du kan ta det med ro:)
Når noen klyper deg i mageskinnet sånn er det ren og skjær misunnelse vettu;)

mariann sa...

Så morsomt at vi holder på med samme prosjekt på natten :-) Skal tenkte på deg i 5-draget også. Og håper du kommer over trøtt-kneika.. den er kommet hit også, men det hjalp med litt god mat og besøk. Hun som var her idag har fått beskjed om at hun venter tvillinger i oktober.. shit, det vet jeg ikke om jeg hadde taklet... Natta fra oss :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails