fredag 1. mai 2009

En farlig men fascinerende sport!

Naa senker natten seg i vaart hus... Marcus er fremdeles vaaken og gaar rundt her og hvisker for ikke aa vekke Adrià! Han er skikkelig soet! Vi har hatt en bra dag i solsteiken her i Banyoles. Det var mange ute og noet det fine sommervaeret tidligere paa Plaça Major. Vi stakk dit med Spiderman-ballen til M og sparket litt. Maa jo ha en sporty holdning naar man har barn eller hur?
Innimellom ble det tid til en latte og litt avislesing for meg ogsaa!

Salvas kusine og mann er paa besoek i noen dager og vi koser oss og spiser masse god mat. I morgen blir det utflukt til Olot for hele gjengen. Solen skal skinne hele helgen og vi planlegger ogsaa en tur til stranden paa soendag!! Jeg er strandloeve, mens resten av familien helst skygger unna stranden...Uansett, blir ingen sprading i bikini for min del for der maa det foerst handles ny. Den jeg hadde i fjor er helt morken i strikken og litt risikabel aa ta paa seg ja! Og badedrakt er jo ikke det kuleste, funker for bassengtrening men NADA annet.

Slikt driver de med i Olot! Hvert aar i september avholdes den aarlige festivalen og dette er ett av de mest spektakulaere innslagene; nemlig taarnbygging med mennesker! Og smaa knoett helt i toppen. Ofte er de ikke mer enn 4 aar gamle... Jeg ser ikke helt for meg Marcus i toppen av et slikt taarn, nei...! De hoyeste taarnene bestaar av 9 "etasjer"...

4 kommentarer:

Tove sa...

Er det Placa Major, Madrid, du meiner??? I så fall er det ein av mine yndlingsplassar over alt på jord... Eg har ei venninne som bur litt utanfor Madrid og har vore der på besøk med henne fleire gongar.

Fyrste gongen eg var i Madrid var i april månad, og det er ei av dei vakraste opplevingane eg har hatt! Mykje betre enn å traske rundt i Madrid i 35 varmegrader...

Håper du og dine får ei fin helg!

★ Heidi ★ sa...

Nei, dette er nok Plaça Major i Banyoles! Og den er nok MYE mindre enn den i Madrid. Men alle byer/landsbyer har sin egen Plaça Major. Har selv ikke vaert i Madrid ennaa. Lengter...!

Thessa sa...

Kjempefin blogg, jeg linker deg sporenstreks:)

mariann sa...

Ja, nå var det på tide med godvær her hjemme... Det har vært helt fantastisk noen dager nå. Blir ikke så mye blogging når det er så fint vær, og man er jo helt kjørt på kvelden etter så mye frisk luft og sol. Håper det varer leeenge. Håper balkongprosjektet ditt går fint, de lilla margerittene var skikkelig fine. K var ute og kjøpte noen hvite idag... jeg syns de blomstene er så fine. Og TUSEN takk for kjempefin mail med masse fine ord. Kommer nok en mail tilbake fra meg når godværet forsvinner... God natt klem til dere :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails