søndag 17. mai 2009

Vaar 17.mai!!

Skulle gjerne oenske jeg kunne vaert i Bergen i dag, eller Oslo for den saks skyld eller hvilket som helst sted i Norge egentlig bare for aa oppleve den fantastiske stemingen vi har paa 17.mai!
Champagnefrokost med gode venner, roemmegroet, 17.mai.tog, hotdogs og isikrem!! Aa, savner...!
Men vi har da hatt det finfint her ogsaa!! Mine foreldre kom i gaar kveld og kom akkurat i tid til aa faa med seg avstemingen i GP!! Saa moro at Norge vant:) Det var en ganske bra melodi syns jeg og litt moro at jeg saa Frikar-gruppen opptre da jeg var paa Trestokkfestival paa Nesodden i fjor! Kjente igjen han ene!
Og ikke nok med at vi vant GP, men Barca har ogsaa tatt hjem seieren i den spanske liga, saa det smalt i gatene IGJEN! Vi lot som det var oss de feiret og vi maatte saaklart tyvaapne cavaen som laa og godgjorde seg i kjoeleskapet:) Den smakte GODT og kunne ikke vaert delt med bedre selskap akkurat i gaar, jeg hadd jo gledet meg saa voldsomt til aa treffe mine foreldre naa og faa vise frem siste tilskuddet i familien. De syns han er helt fantastisk og storebror faar ogsaa beste skussmaal saaklart:)

I dag har vi "feiret" 17. mai med god frokost! Det ble masse godt paalegg, blant annet reinsdyr og elgpoelse som de hadde tatt med fra Norge! Det var stas! Og mamma hadde tom bakt Ingers rugbroed og tatt med seg. Ikke hverdagskost med saapaass grovt broed her, nei, men det ble godt mottatt, spesielt av meg!

Deretter ble det en is og kaffepause (etter en liten spasertur i nabolaget) paa Plaça Major!
M koser seg med jordbaeris som viser seg aa vaere favoritten hans. Hver gang han faar velge gaar han for denne smaken...! Alle har vi vaare favoritter. Min mann er helt pistasj og jeg heller vel kanskje en aning mot sjokoladevariantene?!
Jeg og pappa!


Deretter leverte vi M hos de andre besteforeldrene og vi andre dro til Girona for aa se paa den fanstastiske aarlige blomsterutstillingen som finner sted i mai! Saa utrolig mange nydelige blomsterdekorasjoner saa man blir helt matt!

Det oeverste "blomsterbildet" viser vaskemaskiner med innstukne blyanter! Ganske saa originalt.
Og mine foreldre med "den flygende hollender?!" i bakgrunnen!

En herlig antikk tandem med nydelige blomster rundt omkring!

De kan det visst disse catalanerne...

De arabiske bad...

Noen opphengte vesker... Utsikt fra de arabiske bad.

Paa kirketrappen! Tagetes er ikke saa dumt after all!

1 kommentar:

Vigdis sa...

Dette innlegget har jeg ikke sett før nå... Ser ut til at dere hadde en fantastisk 17. mai :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails