søndag 10. mai 2009

Vaar ettermiddag!



Da vi hadde svelgt unna siste skjeen med crema catalana (er jo bare saa godt) ble det tur for meg + A + M for aa besoeke min tyske venninne med familie + en annen halvt tysk/catalansk familie som ogsaa var paa besoek!
Det var mange kids og mange leker! Det var 2 babyer og resten av kidsene var endel stoerre enn M, men han var uansett overlykkelig over aa finne en stor box med typ 200 biler oppi! Det er var biler overalt paa terassen og ikke et oyeblikk brydde han seg om aa be mamma om aa joine leken! Saa jeg hadde masse tid aa bare prate med de andre voksne! Litt luksus da:)
Men hvilken utfordring aa forstaa catalan snakket med STERK tysk aksent... Hjelp, jeg har jo nok bare med aa forstaa meg paa catalan snakket av catalanere jeg! Og tysken som jeg hadde paa ungdomsskole og gymnas duger desverre ikke til mer enn aa si "ich spreche nur ein bichen deutsch..." og det er det...!
Vi snakket endel om fritidsaktiviteter for barn og hvordan gripe fatt i dette naar tiden er inne. Noen aktiviteter krever at barna stiller paa trening 2 ganger i uken og dessuten kamper i helgene! Vil man binde seg saa mye til en sport for et barn som bare er 6-7-8 aar gammel?
Tiden vil vise, men jeg syns naa uansett det er viktig aa la barnet faa drive med det som interesserer barnet, ikke hva vi som foreldre vil at barnet skal drive med. Men det faar vel vaere en balansegang. Dersom barnets aktivitet styrer masse av det oevrige livet til resten av familien maa det vel tenkes etter 2 ganger...

Hva har dere for erfaringer med fritidsaktiviteter?

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails