tirsdag 15. september 2009

Om ubudne gjester... og prompehumor!

I ettermiddag gikk vi paa besök til Clare og Joe med sine herlige barn Sylvia og Victor! Vi gikk dit i en litt dum tid, nemlig i 19-tiden da det i noen hjem allerede er mating og kveldsstell som staar paa menyen.
Vi skulle egentlig bare si hei paa trappen, men ble likevel invitert opp av Joe. Noe som jeg syns var hyggelig for man faar jo i disse dager altfor lite overraskende besök paa dören, alt skal jo planlegges og vites om paa forhaand. Det er jo kanskje ikke saa kult aa faa besök naar man staar i pj'en og haaret staar til alle kanter, men hvorfor skal man ta ting saa höytidelig?!
Egentlig kunne det bare vaert litt moro spör du meg!
Joe og Clare syns det var kos at vi kom over, men Victor paa den annen side syns dette var meget upassende. Han sa at han syns gjestene skulle forlate huset for de hadde jo tross alt ikke blitt invitert..! Joe ble litt ille berört, men jeg syns jo det hele egentlig var mest morsomt:) Barn sier jo saa mye artig og snakker fra levern. Han syns helt klart vi hadde gaatt over streken og neste gang ringer vi nok först for aa melde vaar ankomst!!

Naa kom jeg paa noe morsomt fra i gaar. Nemlig at Marcus prompet og saa sa han til meg mens jeg satt med A i fanget at "mamma, jeg prompet", mens han gliser fra öre til öre.
Jasaa, sier jeg, men gjett hvem som sitter og skrattler av dette i fanget mitt. Jo, det er visst lille A som syns dette var kjempemoro. Prompehumor deluxe! Jeg sier som min venninne: Jeg skjönner meg ikke paa menn i noen aldre, jeg!



1 kommentar:

Fru Lindstad (tidl.Lindmussen) sa...

Ha - det kommer mye gøyalt fra storebrødrene om dagen! Jona smeller til med MAMMA - DU MASER OG MASER!! Stadig vekk kommer den kommentaren.. Jeg tror han mener kjefter og kjefter veldig ofte, men behøver jo ikke lære ham det ordet også...
Mmm helt enig - vi skulle alle vært flinkere til å gå på spontan besøk. Man blir redd for å forstyrre når man stikker innom - og det er jo så feil.. Det er jo ikke så farlig om det er litt rot og ikke nybakte kaker på bordet. Andres hverdager er jo befriende deilig å ta del i - så ser man at ikke alle andre har det så perfekt heller.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails