torsdag 5. mars 2009

Naermer seg!

God morgen torsdag!
I gaar ettermiddag var jeg hos jordmor igjen og alt er bare bra! Som vanlig:) Jeg har vaert heldig som har hatt et saa lett og ukomplisert svangerskap til naa... Om det bare fortsetter slik de siste dagene!
Jordmor sjekket modningen paa livmorhalsen og der var det aapning gitt; 2 cm og jeg er klar for foedsel naar som helst sa hun!! Hun tippet at lillegutt kommer til verden litt foer tiden og selv holder jeg en knapp paa foerstkommende loerdag:) Dvs, 1 uke foer termin! Kjenner at noe er i gjaere. Det er som om kroppen er mer forberedt denne gang enn med Marcus. Da hadde jeg jo til sammenligning rier/sammentrekninger i 7 timer for aa oppnaa 2 cm aapning... Og denne gangen har det jo ikke gjort vondt i det hele tatt, bare litt generelt ubehag i bekkenregionen!
Sliter jo med aa faa sove da ettersom jeg maa paa do rett som det er. Og har en del kynnere paa nattestid. Saa der ligger jeg og tenker at "naa begynner det", men saa gaar det over... ! Er ganske spent og litt nervoes for at det hele skal sette igang. Med Marcus bare gledet jeg meg ettersom det var foerste gang og jeg ikke hadde den minste aning om hvordan smertene kom til aa bli eller noe... Men naa vet jeg jo mer om hva det vil si aa foede, paa baade godt og vondt.

Jordmor mente jeg var i storform og med alle sjanser paa min side til aa klare en naturlig foedsel med glans. Med 2 cm aapning allerede forestilte hun seg foedselen som "pim pam pom" og saa ute:) Saa lett som bare det liksom;) Vi faar vel se!! Hvor mye skal man egentlig stole paa jordmoedre? Haaper uansett hun har rett!

Oj, en kynner til!

Satser paa aa ta meg en litt lengre spasertur i dag, saa faar vi se om hjernen reagerer paa signalene og kanskje setter ting i gang... Tror jeg dropper gravidtreningen i kveld, vil heller ta det rolig med Marcus hjemme og forberede middagbesoket vi har invitert til. Iona kommer over og kanskje blir det siste middag med stor mage for min del:)

Ha en finfin torsdag der ute! Her skinner solen og det er vaar i luften, tjoho!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails