søndag 29. mars 2009

Tvangshvile...

Det er naa 16 dager siden Adrià ble foedt og jeg har jo kjent meg som supermama! Saa masse energi til tross for vaakenetter og amming og et barn til i tillegg! Jeg har vaert hoy paa hormoner og svevd paa en energiboelge...helt til i dag...! Naa er jeg KNOCKED-OUT!
Foeler meg som en oppvridd oppvaskklut og duger ikke til mye, spesielt ikke som hyggelig samtalepartner...! Blaeh:( Ei heller som noen supermama... Har vaert mye nei, ikke gjoer det, vaer forsiktig, pass paa, ikke sann, gjoer heller sann, kan ikke du gjoere, SALVA (ropt med hoy stemme), bla,bla,bla.
Saa, naa har jeg selv soerget for aa faa meg "innlagt" (!) paa vaart eget "nybaktmammasenter" i leiligheten vaar og skal altsaa tvinge meg selv til HVILE!!! Det er ikke lett kan jeg si dere, det er jo saa mye som skulle vaert gjort og jeg blir nervoes og rastloes bare av aa tenke tanken.

Men jeg har innsett hvor problemet mitt ligger; jeg er som et lite barn: du vet, naar de blir troette saa bare "speeder" de opp tempoet ennaa mer helt til de kollapser. Jeg er SAANN!
Jeg har aldri vasket saa mye hus, klaer, bakt boller, muffins, gaatt paa tur, hentet to barn i barnehagen, truffet folk, hatt masse folk hjemme hos oss, vaert engelsklaerer, handlet, vaert paa utflukter etc, etc som etter at Adrià ble foedt. Jeg har drevet hasard med meg selv, men jeg lover deg (spesielt deg mamma som alltid sier at jeg skal vaere mer lat) at naa skal det bli andre boller. Naa skal det nemlig innfoeres tvangshvile hver dag. Salva er kjempeflink til aa vaere litt lat (hehe, typisk menn, de har lett for det, ikke sant?). Han er naa utnevnt til aa vaere min personlige hvile-coach!!
Saa faar vi se om humoeret stiger og ringene under oynene er til aa faa bukt med ganske snart.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails